InfrastrukturaKolejeWszystko

Wyższy komfort podróży na trasie Poznań Wschód – Wągrowiec

Nowe przystanki i perony, czytelne oznakowanie i system dynamicznej informacji pasażerskiej, infrastruktura dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza podróż koleją – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły modernizację linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec. Skorzystają na tym nie tylko pasażerowie i przewoźnicy, ale również kierowcy.

Dzięki inwestycji metamorfozę przeszła m.in. stacja Wągrowiec. Już od września podróżni będą mogli korzystać z wygodniejszych, 200-metrowych peronów wyposażonych w wiaty z ławkami, czytelne oznakowanie, jasne oświetlenie oraz zegary. System dynamicznej informacji umożliwi stały dostęp do aktualnego rozkładu jazdy pociągów. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej mobilności. Zmodernizowano przejście podziemne pod torami, zaś windy oraz pochylnie pozwalają na swobodne przemieszczanie się między peronami. W celu podniesienia standardów technicznych linii dokonano wymiany pięciu rozjazdów oraz torów w obrębie stacji Wągrowiec.

Pasażerowie zyskali większy komfort podróży dzięki budowie dodatkowych przystanków oraz peronów. W ramach modernizacji w miejscowościach Przebędowo i Łopuchowo Osiedle powstały przystanki kolejowe, a w ich obrębie funkcjonalne perony z pełnym wyposażeniem tj. wiatami, ławkami, oświetleniem, tablicami informacyjnymi oraz pochylniami. W miejscowościach Koziegłowy, Owińska, Murowana Goślina, Łopuchowo, Sława Wielkopolska, Skoki oraz Roszkowo zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową, co znacznie poprawi bezpieczeństwo podróżnych i kierowców.

Linia kolejowa nr 356 o długości 127,8 km łączy stację Poznań Główny ze stacją Bydgoszcz Główna. Jest popularna i chętnie wykorzystywana przez mieszkańców Wielkopolski w codziennych dojazdach  do szkół, uczelni i pracy oraz w czasie weekendów. Pierwszy etap modernizacji prowadzony był na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec o dł. 52 km. Podróż między tymi stacjami skróciła się o pół godziny, a pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h.

Całkowita wartość projektu wyniosła 26 732 785,00 zł. Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 20 851 572,30 zł. 

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.


Powiązane artykuły

Pociąg Deutsche Bahn ICE we Frankfurcie. Źródło: Flickr

Powolny postęp szybkiej kolei w Europie

Mimo że kolej uchodzi za kluczowy element Europejskiego Zielonego Ładu, jej rozwój wciąż kuleje. Brak szybkich połączeń, wysokie ceny i...

Lasek: w tym roku wniosek o pozwolenie na budowę CPK

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planuje jeszcze w tym roku złożyć wniosek o pozwolenie na budowę lotniska w Baranowie. Zgodnie...
Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Udostępnij:

Facebook X X X