InfrastrukturaKolejeWszystko

Wyższy komfort podróży na trasie Poznań Wschód – Wągrowiec

Nowe przystanki i perony, czytelne oznakowanie i system dynamicznej informacji pasażerskiej, infrastruktura dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza podróż koleją – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły modernizację linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec. Skorzystają na tym nie tylko pasażerowie i przewoźnicy, ale również kierowcy.

Dzięki inwestycji metamorfozę przeszła m.in. stacja Wągrowiec. Już od września podróżni będą mogli korzystać z wygodniejszych, 200-metrowych peronów wyposażonych w wiaty z ławkami, czytelne oznakowanie, jasne oświetlenie oraz zegary. System dynamicznej informacji umożliwi stały dostęp do aktualnego rozkładu jazdy pociągów. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej mobilności. Zmodernizowano przejście podziemne pod torami, zaś windy oraz pochylnie pozwalają na swobodne przemieszczanie się między peronami. W celu podniesienia standardów technicznych linii dokonano wymiany pięciu rozjazdów oraz torów w obrębie stacji Wągrowiec.

Pasażerowie zyskali większy komfort podróży dzięki budowie dodatkowych przystanków oraz peronów. W ramach modernizacji w miejscowościach Przebędowo i Łopuchowo Osiedle powstały przystanki kolejowe, a w ich obrębie funkcjonalne perony z pełnym wyposażeniem tj. wiatami, ławkami, oświetleniem, tablicami informacyjnymi oraz pochylniami. W miejscowościach Koziegłowy, Owińska, Murowana Goślina, Łopuchowo, Sława Wielkopolska, Skoki oraz Roszkowo zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową, co znacznie poprawi bezpieczeństwo podróżnych i kierowców.

Linia kolejowa nr 356 o długości 127,8 km łączy stację Poznań Główny ze stacją Bydgoszcz Główna. Jest popularna i chętnie wykorzystywana przez mieszkańców Wielkopolski w codziennych dojazdach  do szkół, uczelni i pracy oraz w czasie weekendów. Pierwszy etap modernizacji prowadzony był na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec o dł. 52 km. Podróż między tymi stacjami skróciła się o pół godziny, a pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h.

Całkowita wartość projektu wyniosła 26 732 785,00 zł. Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 20 851 572,30 zł. 

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.


Powiązane artykuły

Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...
Zawór gazowy. Źródło: freepik

Ukraina utrzyma dostęp do polskich gazociągów

Gaz-System będzie oferował przepustowość ciągłą na kolejny rok gazowy 2025/2026 w kierunku z Polski na Ukrainę. Polski operator uzgodnił z...

Ponad miliard złotych z KPO na modernizację sieci elektroenergetycznej

Resort klimatu i środowiska podpisał umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę przesyłową. Fundusze wyniosą ponad...

Udostępnij:

Facebook X X X