icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zimny: Od 30 kwietnia przyszłego roku rower miejski powinien funkcjonować w Łodzi

Trwa drugi przetarg na system łódzkiego roweru miejskiego. W poprzednim oferowane kwoty były znacznie wyższe niż ta, którą magistrat przeznaczył na funkcjonowanie systemu. Oferty można zgłaszać do 18 września. W Łodzi ma powstać 100 stacji w obrębie kolei obwodowej. Łącznie do dyspozycji mieszkańców oddanych zostanie 1000 jednośladów.

– Zmieniliśmy warunki przetargu. Najważniejsza zmiana dotyczy wydłużenia czasu realizacji. Krótki termin odstraszył oferentów i podrożył koszty w pierwszym przetargu – stwierdził Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy z Urzędu Miasta Łodzi.

– Chcielibyśmy, jeśli wszystko pójdzie z planem, by 30 kwietnia 2015 r. rower miejski funkcjonował – tłumaczy Bartosz Zimny. – Druga zmiana dotyczy stacji. Zrezygnowaliśmy z dodatkowej energo- i czasochłonnej funkcjonalności, jaką miała być możliwość kodowania biletów miesięcznych w stacjach.

Miasto przeznaczyło na wprowadzenie i utrzymanie roweru miejskiego 14,5 mln zł. 3 mln pochodzą z budżetu obywatelskiego na 2014 r., kolejne pieniądze mają iść na dalsze lata funkcjonowania – zarezerwowano po 3,5 mln na 3 następne lata działania systemu. Nie zmieniła się lokalizacja pierwszych 100 stacji roweru miejskiego – mają być wewnątrz łódzkiej kolei obwodowej.

Źródło: UM Łódź

 

Trwa drugi przetarg na system łódzkiego roweru miejskiego. W poprzednim oferowane kwoty były znacznie wyższe niż ta, którą magistrat przeznaczył na funkcjonowanie systemu. Oferty można zgłaszać do 18 września. W Łodzi ma powstać 100 stacji w obrębie kolei obwodowej. Łącznie do dyspozycji mieszkańców oddanych zostanie 1000 jednośladów.

– Zmieniliśmy warunki przetargu. Najważniejsza zmiana dotyczy wydłużenia czasu realizacji. Krótki termin odstraszył oferentów i podrożył koszty w pierwszym przetargu – stwierdził Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy z Urzędu Miasta Łodzi.

– Chcielibyśmy, jeśli wszystko pójdzie z planem, by 30 kwietnia 2015 r. rower miejski funkcjonował – tłumaczy Bartosz Zimny. – Druga zmiana dotyczy stacji. Zrezygnowaliśmy z dodatkowej energo- i czasochłonnej funkcjonalności, jaką miała być możliwość kodowania biletów miesięcznych w stacjach.

Miasto przeznaczyło na wprowadzenie i utrzymanie roweru miejskiego 14,5 mln zł. 3 mln pochodzą z budżetu obywatelskiego na 2014 r., kolejne pieniądze mają iść na dalsze lata funkcjonowania – zarezerwowano po 3,5 mln na 3 następne lata działania systemu. Nie zmieniła się lokalizacja pierwszych 100 stacji roweru miejskiego – mają być wewnątrz łódzkiej kolei obwodowej.

Źródło: UM Łódź

 

Najnowsze artykuły