Carrefour Polska wraz z Eleport, jednym z liderów rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, zainaugurowali otwarcie pierwszej stacji ładowania. Pierwszy punkt, zlokalizowany w Warszawie przy ul. Światowida, otwiera ambitny plan budowy ponad 70 stacji ładowania w całej Polsce.
Nowa stacja w Warszawie jest początkiem planu rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Do końca grudnia 2024 roku kolejny punkt pojawi się w Krośnie przy ul. Krakowskiej, a na początku 2025 roku stacja zostanie uruchomiona przy ul. Lewakowskiego w tym samym mieście.
W podobnym terminie planowane jest otwarcie stacji w Piechowicach na Dolnym Śląsku. Do końca pierwszego kwartału 2025 roku nowe punkty pojawią się także w Stalowej Woli, Sieradzu, Nowej Soli i Jaśle.
Każda stacja będzie zasilana energią pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych, wpisując się w strategię Carrefour 2026, której celem jest redukcja emisji CO₂ i promocja ekologicznych rozwiązań transportowych.
Nowoczesne technologie
– Współpraca z Carrefour to dla Eleport szansa na dalszy rozwój infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Dla środowiska to kolejny ważny krok w redukowaniu emisji CO₂ i wspieraniu transportu niskoemisyjnego – podkreśla Paweł Doleciński, Dyrektor Sprzedaży w Eleport.
Ewa Karska, Dyrektorka Galerii Handlowych Carrefour Polska, dodaje:
– Cieszymy się, że możemy wspierać rozwój infrastruktury elektromobilności w Polsce. Nowe stacje nie tylko zwiększają wartość naszych nieruchomości, ale także podnoszą ich atrakcyjność dla klientów, zachęcając ich do korzystania z ekologicznych metod transportu.
Promocja na start
W ramach wprowadzenia tego projektu, kierowcy pojazdów elektrycznych mogą skorzystać z darmowego ładowania na stacji przy ul. Światowida w Warszawie. Promocja obowiązuje od 5 do 18 grudnia 2024 roku.
Obowiązkowe stacje ładowania pojazdów
Od 1 stycznia 2025 roku wprowadzony zostanie obowiązek instalacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych na wybranych parkingach przy obiektach handlowych. Nowe przepisy dotyczą parkingów o co najmniej 20 miejscach postojowych. Oznacza to, że właściciele mniejszych sklepów nie będą objęci tym wymogiem, natomiast dyskonty i supermarkety, których parkingi zazwyczaj mieszczą od 40 miejsc wzwyż, będą zobowiązane do organizacji punktów ładowania.