icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tauron zmienia model biznesowy

(Tauron)

Tauron wdrożył nowy model biznesowy. Zmienił się sposób funkcjonowania Grupy i jej kultura organizacyjna. Nowa koncepcja opiera się między innymi na zarządzaniu procesowym i większej orientacji na klienta.

Wdrażanie nowego modelu biznesowego w Grupie Tauron rozpoczęło się 1 maja br. Dziś po kilku miesiącach funkcjonowania Grupy w nowych realiach widać korzyści płynące z jego wprowadzenia. W przejrzysty i czytelny sposób wprowadzono zasady zarządzania Grupą, które umożliwiają sprawne i elastyczne reagowanie na wyzwania rynkowe i zmiany regulacyjne.

Głównymi celami wprowadzenia nowego modelu biznesowego są między innymi chęć optymalizacji funkcjonowania Grupy poprzez eliminację dublujących się działań i wewnętrznej konkurencji; uzyskanie korzyści wynikających z synergii i skali działalności Grupy oraz budowa samouczącej się organizacji.

U podstaw budowy modelu biznesowego leżą również budowa wartości Grupy Tauron jako całości, koncentracja na Klientach, kierowanie się wartościami Grupy, a także odbiurokratyzowanie procesów decyzyjnych oraz korzystanie z wiedzy i kwalifikacji pracowników Grupy Tauron.

Przestawiliśmy zwrotnicę i zaczęliśmy modelować organizację Grupy Tauron ze struktury pionowej na poziomą. Zmieniając model zarządzania niwelujemy ”formalne procesy decyzyjne” na rzecz zarządzania procesowego. Powołanie zespołów zarządzających w obrębie poszczególnych strumieni procesowych pozwoli na ujednolicenie funkcjonowania danych obszarów w obrębie całego łańcucha wartości. W nowym podejściu stawiamy nie tylko na współpracę, ale realne uczestnictwo w danym procesie. Takie podejście pozwoli nam wykorzystać wszystkie synergie, które daje nam uczestnictwo w Grupie Kapitałowej a to przełoży się na realne oszczędności i podniesienie efektywności – mówi Kamil Kamiński, Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia ds. Zarządzania Korporacyjnego

W nowej strukturze Grupy Tauron wyróżniono Centrum Korporacyjne, Obszary Biznesowe oraz Centra Usług Wspólnych.

Centrum Korporacyjne jest nadrzędną jednostką organizacyjną odpowiedzialną za zarządzanie działalnością Grupy i podejmowanie najważniejszych decyzji mających wpływ na Grupę, Obszary Biznesowe, Centra Usług Wspólnych i spółki należące do Grupy Kapitałowej Tauron. Spółki należące do Grupy Kapitałowej Tauron mogą działać niezależnie lub w ramach Obszarów Biznesowych. Impuls wychodzący z poziomu spółki-matki będzie „przechodził” przez pozostałe spółki i obszary biznesowe Grupy.

Grupa Kapitałowa Tauron została utworzona na bazie szeregu mniejszych podmiotów prowadzących różne rodzaje działalności wzdłuż łańcucha wartości produkcji energii elektrycznej i ciepła. Przez ostatnie lata prowadzone były procesy akwizycyjne oraz działania reorganizacyjne i integracyjne, w tym powołano Grupę Tauron, które mimo podniesienia efektywności i sprawności funkcjonowania organizacji nie pozwoliły osiągnąć w pełni satysfakcjonującego poziomu efektywności operacyjnej – mówi Kamil Kamiński.

Zmianie uległ nie tylko sposób funkcjonowania organizacji, ale również jej kultura organizacyjna. Kołem zamachowym tej transformacji są nowe wartości Grupy Tauron – Partnerstwo, Rozwój i Odwaga.

Zostały one zdefiniowane w wyniku kilkumiesięcznej pracy przedstawicieli spółek Grupy Tauron, którzy od początku bieżącego roku uczestniczyli w specjalnych warsztatach poświęconych ich wypracowaniu.

78 reprezentantów spółek, z różnych obszarów, m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, ryzyka, ratownictwa górniczego, strategii, sprzedaży, obsługi klienta, a także członkowie rady społecznej, zdefiniowało wartości, które będą wsparciem w realizacji nowej wizji i misji Grupy Tauron.

W nowym modelu biznesowym duże zmiany zaszły również w obszarze dotychczasowego pionu handlowego. Główną – strategiczną zmianą jest utworzenie po stronie Tauron Polska Energia obszaru w całości poświęconemu ”Klientowi”.

Dążymy to tego, aby mieć stałych, zadowolonych Klientów. Chcemy zatem, aby oni postrzegali nas jako solidnego, dobrego partnera, któremu warto zaufać. To oznacza, że musimy w większym stopniu niż dotychczas zadbać o potrzeby Klientów w obszarach sprzedaży, dystrybucji czy ciepła, czyli wszędzie tam, gdzie mamy z nimi bezpośredni kontakt – mówi Piotr Zawistowski, Wiceprezes Zarządu Tauron Polska Energia ds. Klienta i Handlu

Uwypuklenie roli orientacji Klienta, jako głównego filaru rozwoju, jest zgodne z założeniami przygotowywanej właśnie nowej strategii biznesowej Grupy Tauron,

W ramach modelu został też wydzielony obszar zajmujący się działalnością handlową. Jest to jedyna działalność operacyjna prowadzona w Tauron Polska Energia, realizowana kompleksowo – tj. począwszy od zakupu paliw, a kończąc na całym hurtowym obrocie energią elektryczną.

(Tauron)

Tauron wdrożył nowy model biznesowy. Zmienił się sposób funkcjonowania Grupy i jej kultura organizacyjna. Nowa koncepcja opiera się między innymi na zarządzaniu procesowym i większej orientacji na klienta.

Wdrażanie nowego modelu biznesowego w Grupie Tauron rozpoczęło się 1 maja br. Dziś po kilku miesiącach funkcjonowania Grupy w nowych realiach widać korzyści płynące z jego wprowadzenia. W przejrzysty i czytelny sposób wprowadzono zasady zarządzania Grupą, które umożliwiają sprawne i elastyczne reagowanie na wyzwania rynkowe i zmiany regulacyjne.

Głównymi celami wprowadzenia nowego modelu biznesowego są między innymi chęć optymalizacji funkcjonowania Grupy poprzez eliminację dublujących się działań i wewnętrznej konkurencji; uzyskanie korzyści wynikających z synergii i skali działalności Grupy oraz budowa samouczącej się organizacji.

U podstaw budowy modelu biznesowego leżą również budowa wartości Grupy Tauron jako całości, koncentracja na Klientach, kierowanie się wartościami Grupy, a także odbiurokratyzowanie procesów decyzyjnych oraz korzystanie z wiedzy i kwalifikacji pracowników Grupy Tauron.

Przestawiliśmy zwrotnicę i zaczęliśmy modelować organizację Grupy Tauron ze struktury pionowej na poziomą. Zmieniając model zarządzania niwelujemy ”formalne procesy decyzyjne” na rzecz zarządzania procesowego. Powołanie zespołów zarządzających w obrębie poszczególnych strumieni procesowych pozwoli na ujednolicenie funkcjonowania danych obszarów w obrębie całego łańcucha wartości. W nowym podejściu stawiamy nie tylko na współpracę, ale realne uczestnictwo w danym procesie. Takie podejście pozwoli nam wykorzystać wszystkie synergie, które daje nam uczestnictwo w Grupie Kapitałowej a to przełoży się na realne oszczędności i podniesienie efektywności – mówi Kamil Kamiński, Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia ds. Zarządzania Korporacyjnego

W nowej strukturze Grupy Tauron wyróżniono Centrum Korporacyjne, Obszary Biznesowe oraz Centra Usług Wspólnych.

Centrum Korporacyjne jest nadrzędną jednostką organizacyjną odpowiedzialną za zarządzanie działalnością Grupy i podejmowanie najważniejszych decyzji mających wpływ na Grupę, Obszary Biznesowe, Centra Usług Wspólnych i spółki należące do Grupy Kapitałowej Tauron. Spółki należące do Grupy Kapitałowej Tauron mogą działać niezależnie lub w ramach Obszarów Biznesowych. Impuls wychodzący z poziomu spółki-matki będzie „przechodził” przez pozostałe spółki i obszary biznesowe Grupy.

Grupa Kapitałowa Tauron została utworzona na bazie szeregu mniejszych podmiotów prowadzących różne rodzaje działalności wzdłuż łańcucha wartości produkcji energii elektrycznej i ciepła. Przez ostatnie lata prowadzone były procesy akwizycyjne oraz działania reorganizacyjne i integracyjne, w tym powołano Grupę Tauron, które mimo podniesienia efektywności i sprawności funkcjonowania organizacji nie pozwoliły osiągnąć w pełni satysfakcjonującego poziomu efektywności operacyjnej – mówi Kamil Kamiński.

Zmianie uległ nie tylko sposób funkcjonowania organizacji, ale również jej kultura organizacyjna. Kołem zamachowym tej transformacji są nowe wartości Grupy Tauron – Partnerstwo, Rozwój i Odwaga.

Zostały one zdefiniowane w wyniku kilkumiesięcznej pracy przedstawicieli spółek Grupy Tauron, którzy od początku bieżącego roku uczestniczyli w specjalnych warsztatach poświęconych ich wypracowaniu.

78 reprezentantów spółek, z różnych obszarów, m.in. zarządzania zasobami ludzkimi, ryzyka, ratownictwa górniczego, strategii, sprzedaży, obsługi klienta, a także członkowie rady społecznej, zdefiniowało wartości, które będą wsparciem w realizacji nowej wizji i misji Grupy Tauron.

W nowym modelu biznesowym duże zmiany zaszły również w obszarze dotychczasowego pionu handlowego. Główną – strategiczną zmianą jest utworzenie po stronie Tauron Polska Energia obszaru w całości poświęconemu ”Klientowi”.

Dążymy to tego, aby mieć stałych, zadowolonych Klientów. Chcemy zatem, aby oni postrzegali nas jako solidnego, dobrego partnera, któremu warto zaufać. To oznacza, że musimy w większym stopniu niż dotychczas zadbać o potrzeby Klientów w obszarach sprzedaży, dystrybucji czy ciepła, czyli wszędzie tam, gdzie mamy z nimi bezpośredni kontakt – mówi Piotr Zawistowski, Wiceprezes Zarządu Tauron Polska Energia ds. Klienta i Handlu

Uwypuklenie roli orientacji Klienta, jako głównego filaru rozwoju, jest zgodne z założeniami przygotowywanej właśnie nowej strategii biznesowej Grupy Tauron,

W ramach modelu został też wydzielony obszar zajmujący się działalnością handlową. Jest to jedyna działalność operacyjna prowadzona w Tauron Polska Energia, realizowana kompleksowo – tj. począwszy od zakupu paliw, a kończąc na całym hurtowym obrocie energią elektryczną.

Najnowsze artykuły