icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Adamczyk: OFE bardzo ważne dla prywatyzacji PKP Cargo

Zdaniem Cezarego Adamczyka, komentującego na portalu Rp.pl ogłoszoną dzisiaj wycenę akcji PKP Cargo, cena maksymalna na poziomie 74 zł. wydaje się atrakcyjna w porównaniu z obecnymi wycenami firm na warszawskim parkiecie.

– Pytanie tylko jak zachowają się inwestorzy głównie OFE dla których będzie to pierwsza tak duża oferta po ich „demontażu”. Oczywiście głównym parametrem będzie dla nich cena, ale w obecnej sytuacji wokół OFE nie można wykluczyć, że akurat ta grupa będzie chciała uzyskać od sprzedającego (pośrednio właścicielem jest państwo) dużo wyższe dyskonto – zauważa publicysta.

W ocenie Adamczyka, przy prywatyzacji przewoźnika OFE mogą stać się nader ważne, szczególnie w kontekście małego zainteresowania inwestorów zagranicznych przewoźnikami w naszym regionie Europy.

– Przykładem mogą być nieskuteczne próby znalezienia inwestora dla przewoźników w Rumunii czy Bułgarii. Sprzedaż akcji PKP Cargo może być zatem swego rodzaju test dla samej prywatyzacji. Warto przypomnieć, że podczas ostatnich wielkich ofert OFE potrafiły kupić nawet 30 – 40 proc. z całej puli sprzedawanych akcji – pisze Cezary Adamczyk.

Adamczyk obawia się także, że klapa kilku ostatnich prywatyzacji spowoduje, że będzie małe zainteresowanie nabyciem akcji ze strony tzw. akcjonariatu obywatelskiego.

Źródło: Rp.pl

Zdaniem Cezarego Adamczyka, komentującego na portalu Rp.pl ogłoszoną dzisiaj wycenę akcji PKP Cargo, cena maksymalna na poziomie 74 zł. wydaje się atrakcyjna w porównaniu z obecnymi wycenami firm na warszawskim parkiecie.

– Pytanie tylko jak zachowają się inwestorzy głównie OFE dla których będzie to pierwsza tak duża oferta po ich „demontażu”. Oczywiście głównym parametrem będzie dla nich cena, ale w obecnej sytuacji wokół OFE nie można wykluczyć, że akurat ta grupa będzie chciała uzyskać od sprzedającego (pośrednio właścicielem jest państwo) dużo wyższe dyskonto – zauważa publicysta.

W ocenie Adamczyka, przy prywatyzacji przewoźnika OFE mogą stać się nader ważne, szczególnie w kontekście małego zainteresowania inwestorów zagranicznych przewoźnikami w naszym regionie Europy.

– Przykładem mogą być nieskuteczne próby znalezienia inwestora dla przewoźników w Rumunii czy Bułgarii. Sprzedaż akcji PKP Cargo może być zatem swego rodzaju test dla samej prywatyzacji. Warto przypomnieć, że podczas ostatnich wielkich ofert OFE potrafiły kupić nawet 30 – 40 proc. z całej puli sprzedawanych akcji – pisze Cezary Adamczyk.

Adamczyk obawia się także, że klapa kilku ostatnich prywatyzacji spowoduje, że będzie małe zainteresowanie nabyciem akcji ze strony tzw. akcjonariatu obywatelskiego.

Źródło: Rp.pl

Najnowsze artykuły