icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Amerykanie blokują chińskie komponenty samochodów elektrycznych. Sygnał dla Izery

Inflation Reduction Act dający wsparcie zielonego biznesu w USA wyklucza pomoc projektom korzystającym z komponentów chińskich. Wiadomo, że ministerstwo funduszy i polityki regionalnej RP nie chce wspierać samochodu Izera na platformie chińskiej z Krajowego Planu Odbudowy grantami, choć może użyć pożyczek.

Chiny złożyły skargę do Światowej Organizacji Handlu na – ich zdaniem – dyskryminację USA na rynku samochodów elektrycznych. Associated Press podaje, że choć resort handlu Państwa Środka nie przedstawił uzasadnienia, to powodem może być blokada środków Inflation Reduction Act dla projektów korzystających z komponentów z Chin, Iranu, Rosji lub Korei Północnej.

Wiadomo, że polski projekt samochodu elektrycznego Izera korzysta z platformy chińskiej firmy Geely, a resort funduszy i polityki regionalnej nie przewiduje wsparcia tego przedsięwzięcia grantami z Krajowego Planu Odbudowy. Trwa dyskusja o względach bezpieczeństwa, które nie pozwalają uzależniać się od chińskich komponentów. Mimo to region Jaworzna liczy na budowę fabryki Izery mającej dać miejsca pracy i perspektywy rozwoju przemysłu elektromobilnego w regionie.

Associated Press / Wojciech Jakóbik

Jakóbik: O polskości polskiego samochodu elektrycznego (FELIETON)

Inflation Reduction Act dający wsparcie zielonego biznesu w USA wyklucza pomoc projektom korzystającym z komponentów chińskich. Wiadomo, że ministerstwo funduszy i polityki regionalnej RP nie chce wspierać samochodu Izera na platformie chińskiej z Krajowego Planu Odbudowy grantami, choć może użyć pożyczek.

Chiny złożyły skargę do Światowej Organizacji Handlu na – ich zdaniem – dyskryminację USA na rynku samochodów elektrycznych. Associated Press podaje, że choć resort handlu Państwa Środka nie przedstawił uzasadnienia, to powodem może być blokada środków Inflation Reduction Act dla projektów korzystających z komponentów z Chin, Iranu, Rosji lub Korei Północnej.

Wiadomo, że polski projekt samochodu elektrycznego Izera korzysta z platformy chińskiej firmy Geely, a resort funduszy i polityki regionalnej nie przewiduje wsparcia tego przedsięwzięcia grantami z Krajowego Planu Odbudowy. Trwa dyskusja o względach bezpieczeństwa, które nie pozwalają uzależniać się od chińskich komponentów. Mimo to region Jaworzna liczy na budowę fabryki Izery mającej dać miejsca pracy i perspektywy rozwoju przemysłu elektromobilnego w regionie.

Associated Press / Wojciech Jakóbik

Jakóbik: O polskości polskiego samochodu elektrycznego (FELIETON)

Najnowsze artykuły