icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wymiana autobusów spalinowych na elektryki to koszt ponad 25 miliardów złotych

Resort klimatu i środowiska złożył do konsultacji projekt ustawy nakazującej wymianę autobusów spalinowych na elektryczne w miastach powyżej 100 tysięcy. Koszt zmiany floty wyniesie około 25 miliardów złotych.

Polska Agencja Prasowa (PAP) poinformowała, że według ministerstwa klimatu i środowiska, zastąpienie floty autobusów spalinowych pojazdami elektrycznymi będzie kosztowało 25,7 miliardów złotych.

Resort skierował w piątek do konsultacji projekt ustawy, wprowadzającej obowiązek używania w komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych w miastach z ponad 100 tysiącami mieszkańców. Dodatkowo w niektórych przypadkach nakłada konieczność ustanowienia strefy czystego transportu.

Według oceny ministerstwa całkowita wymiata floty zajmie około 16 lat i obejmie w przybliżeniu 7400 pojazdów.

– Przewidziany czas jest związany z naturalnym tempem zużycia wynikającym z eksploatacji oraz amortyzacją floty. Obecnie wymianie podlega około 508 autobusów rocznie. Przy przyjęciu obecnych cen autobusów elektrycznych oraz wodorowych zastąpienie całej floty autobusów spalinowych będzie wiązać się z wydatkami w kwocie rzędu 25,7 mld zł – napisało ministerstwo klimatu i rozwoju cytowane przez PAP.

Agencja zauważa, że różnica w kosztach między zakupem autobusów spalinowych a zeroemisyjnych wynosi około 14,7 miliardów złotych. Tym samym roczny wydatek przy rozłożeniu procesu na 16 lat wyniesie około 920 milionów złotych.

Wymiana pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne i wprowadzenie stref czystego transportu jest częścią zmian wprowadzanych w ramach polityki klimatycznej Polski oraz Unii Europejskiej.

Polska Agencja Prasowa / Marcin Karwowski

Baranowski: Projekt Izera zachwycał, ale teraz jest coraz większa niepewność (ROZMOWA)

Resort klimatu i środowiska złożył do konsultacji projekt ustawy nakazującej wymianę autobusów spalinowych na elektryczne w miastach powyżej 100 tysięcy. Koszt zmiany floty wyniesie około 25 miliardów złotych.

Polska Agencja Prasowa (PAP) poinformowała, że według ministerstwa klimatu i środowiska, zastąpienie floty autobusów spalinowych pojazdami elektrycznymi będzie kosztowało 25,7 miliardów złotych.

Resort skierował w piątek do konsultacji projekt ustawy, wprowadzającej obowiązek używania w komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych w miastach z ponad 100 tysiącami mieszkańców. Dodatkowo w niektórych przypadkach nakłada konieczność ustanowienia strefy czystego transportu.

Według oceny ministerstwa całkowita wymiata floty zajmie około 16 lat i obejmie w przybliżeniu 7400 pojazdów.

– Przewidziany czas jest związany z naturalnym tempem zużycia wynikającym z eksploatacji oraz amortyzacją floty. Obecnie wymianie podlega około 508 autobusów rocznie. Przy przyjęciu obecnych cen autobusów elektrycznych oraz wodorowych zastąpienie całej floty autobusów spalinowych będzie wiązać się z wydatkami w kwocie rzędu 25,7 mld zł – napisało ministerstwo klimatu i rozwoju cytowane przez PAP.

Agencja zauważa, że różnica w kosztach między zakupem autobusów spalinowych a zeroemisyjnych wynosi około 14,7 miliardów złotych. Tym samym roczny wydatek przy rozłożeniu procesu na 16 lat wyniesie około 920 milionów złotych.

Wymiana pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne i wprowadzenie stref czystego transportu jest częścią zmian wprowadzanych w ramach polityki klimatycznej Polski oraz Unii Europejskiej.

Polska Agencja Prasowa / Marcin Karwowski

Baranowski: Projekt Izera zachwycał, ale teraz jest coraz większa niepewność (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły