icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Belli: W przyszłości grafen znajdzie zastosowanie w nowoczesnym jednośladzie

W ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu BikeIntermodal, opracowano prototyp składanego roweru, który waży tylko 7,5 kg i po złożeniu tworzy skrzynkę o rozmiarach 50x 40x 15 cm.

– Tworząc BikeIntermodal, połączono najlepsze metody projektowania, produkcji i montażu. Wykorzystano także najnowsze materiały dostępne na rynku, tworząc kompaktowy i lekki rower, który sprawdza się w mieście – przekonuje w opublikowanym komunikacie prasowym Alessandro Belli z TecnologieUrbane, jednego z kluczowych partnerów projektu .

– Mamy nadzieję, że przekonają się do niego nie tylko miłośnicy rowerów, ale i sceptycy, którzy doświadczą swobody, jaki daje ten środek transportu – twierdzi dalej Belli.

Corocznie produkuje się około 135 mln rowerów, a konstrukcje składane stanowią 2% rynku. Projekt BikeIntermodal wykorzystuje rozwiązania znane z przemysłu motoryzacyjnego.

– Wzmocniliśmy wytrzymałość roweru przez ograniczenie liczby części i stosując wytrzymałe, a przy tym lekkie materiały, np. magnez – stwierdza dalej Belli. – Każdy element jest testowany, identyfikowalny i może być poddany recyklingowi. Nasz proces produkcji koncentruje się na kontroli jakości, śledzeniu cyklu życia i świadomości ekologicznej.

Sercem roweru jest rama, który otwiera się i zamyka niczym podwozie samolotu. Wykonana z odlewu aluminium lub magnezu, wykorzystuje także nietypowy element – liny żeglarskie. Badana jest także możliwość wykorzystania w przyszłości grafenu, który ma jeszcze bardziej wzmocnić ramę i zmniejszyć jej wagę.

Alessandro Belli szacuje, że przy zoptymalizowanej produkcji, rower będzie kosztować 800 euro za wersję bez silnika i 1300 euro za model ze wspomaganiem elektrycznym. Podstawowa wersja typu „fixie” (bez wolnego biegu, pedały cały czas się obracają) może kosztować około 500 euro. Partnerzy projektu oceniają, że przy dwóch trzecich mieszkańców Europy żyjących w miastach potencjał rynku jest znaczny.

W ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu BikeIntermodal, opracowano prototyp składanego roweru, który waży tylko 7,5 kg i po złożeniu tworzy skrzynkę o rozmiarach 50x 40x 15 cm.

– Tworząc BikeIntermodal, połączono najlepsze metody projektowania, produkcji i montażu. Wykorzystano także najnowsze materiały dostępne na rynku, tworząc kompaktowy i lekki rower, który sprawdza się w mieście – przekonuje w opublikowanym komunikacie prasowym Alessandro Belli z TecnologieUrbane, jednego z kluczowych partnerów projektu .

– Mamy nadzieję, że przekonają się do niego nie tylko miłośnicy rowerów, ale i sceptycy, którzy doświadczą swobody, jaki daje ten środek transportu – twierdzi dalej Belli.

Corocznie produkuje się około 135 mln rowerów, a konstrukcje składane stanowią 2% rynku. Projekt BikeIntermodal wykorzystuje rozwiązania znane z przemysłu motoryzacyjnego.

– Wzmocniliśmy wytrzymałość roweru przez ograniczenie liczby części i stosując wytrzymałe, a przy tym lekkie materiały, np. magnez – stwierdza dalej Belli. – Każdy element jest testowany, identyfikowalny i może być poddany recyklingowi. Nasz proces produkcji koncentruje się na kontroli jakości, śledzeniu cyklu życia i świadomości ekologicznej.

Sercem roweru jest rama, który otwiera się i zamyka niczym podwozie samolotu. Wykonana z odlewu aluminium lub magnezu, wykorzystuje także nietypowy element – liny żeglarskie. Badana jest także możliwość wykorzystania w przyszłości grafenu, który ma jeszcze bardziej wzmocnić ramę i zmniejszyć jej wagę.

Alessandro Belli szacuje, że przy zoptymalizowanej produkcji, rower będzie kosztować 800 euro za wersję bez silnika i 1300 euro za model ze wspomaganiem elektrycznym. Podstawowa wersja typu „fixie” (bez wolnego biegu, pedały cały czas się obracają) może kosztować około 500 euro. Partnerzy projektu oceniają, że przy dwóch trzecich mieszkańców Europy żyjących w miastach potencjał rynku jest znaczny.

Najnowsze artykuły