AlertŚrodowisko

Branża modowa ma spore zaległości w ochronie środowiska

Moda. Źródło Wikicommons

Moda. Źródło Wikicommons

15 największych notowanych na giełdzie firm modowych ma poważne zaległości, jeśli chodzi o realizację społecznych i środowiskowych celów porozumienia paryskiego i celów zrównoważonego rozwoju ONZ – podał w poniedziałek nowy raport Business of Fashion.

Branża modowa a ochrona środowiska

The Business of Fashion, internetowa publikacja o branży modowej, przeanalizowała w swoim raporcie publicznie informacje z pięciu największych firm według przychodów w trzech kategoriach – luksus, odzież sportowa i moda uliczna, między innymi Kering, Adidas, H&M i inne. Przemysł modowy znajduje się pod rosnącą presją konsumentów i rządów, aby zmienić swoje zachowania względem środowiska. Statystyki cytowane przez Światowe Forum Ekonomiczne pokazują, że przemysł jest odpowiedzialny za co najmniej 4 procent globalnej emisji gazów cieplarnianych. Raport Business of Fashion ocenia firmy na 100 w ich postępach w osiąganiu szesnastu celów, które byłyby zgodne z celami zrównoważonego rozwoju ONZ i porozumieniem paryskim w sprawie emisji, odpadów, praw pracowników, wody i materiałów. Ocenił również firmy pod względem przejrzystości, czyli tego, ile informacji o praktykach firmy jest obecnie dostępnych dla opinii publicznej. Kering uplasował się na szczycie z 49 punktami, a Under Armour najniżej z 9 punktami. Średnia ocen dla firm wyniosła 36 punktów.

Raport wykazał, że firmy częściej ujawniały informacje o celach niż konkretne działania zmierzające do ich osiągnięcia. – Nieprzejrzyste praktyki pracy i niejasne definicje tego, co stanowi “dobry” postęp, dodatkowo komplikują sprawę, tworząc mętny obraz tego, gdzie znajduje się branża i jakie kroki są wymagane, aby uporządkować swoje działania – czytamy w raporcie. Kering i Nike osiągnęli najlepsze wyniki w zakresie przejrzystości, podczas gdy PVH, Levi Strauss i VF zajęły najwyższe miejsca w swoich wysiłkach na rzecz zmniejszenia emisji. Under Armour uzyskał najniższe wyniki we wszystkich rankingach z wyjątkiem praw pracowników, gdzie LVMH znalazł się o jeden punkt niżej. Wyniki dla Hermesa, LVMH i Richemont były średnio niższe niż w przypadku firm H&M, Inditex, Gap i Levi Strauss w sześciu kategoriach – emisje, odpady, prawa pracowników, materiały i przejrzystość. Ogólnie rzecz biorąc, przedsiębiorstwa osiągały najgorsze wyniki w zakresie odpadów i praw pracowniczych. Właściciele Uniqlo Fast Retailing, Under Armour i Richemont odnotowali najniższy średni wynik spośród sześciu celów.

Reuters/Michał Perzyński

Inteligentne ustalanie tras może obniżyć emisje CO2 z lotów nawet o 16 procent


Powiązane artykuły

tankowiec GLOBAL DIGNITY ( ubiegła nazwa Bit Okland), Foto: war-sanctions.gur.gov.ua

Uderzenie w irańską flotę cieni. Tak działa sieć “ciemnych” tankowców

Departament Skarbu USA nałożył sankcje na sieć niemal 30 tankowców należących do indyjskiego armatora Jugwindera Singha Brara. Amerykanie uznali je...

Kto wyłoży 100 milionów euro na budowę stacji wodorowych w Polsce?

W Polsce działa obecnie osiem ogólnodostępnych stacji do tankowania wodoru, wybudowanych już przez dwóch głównych graczy, czyli PAK-PCE Stacje H2...

Producent autobusów zeroemisyjnych wyszedł nad kreskę. Po 2 latach

Solaris Bus & Coach, znany producent miejskich autobusów, głównie zero i niskoemisyjnych oraz trolejbusów po dwóch latach strat wyszedł nad...

Udostępnij:

Facebook X X X