icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chińska aplikacja RedNote, czyli inna odsłona TikToka?

Coraz popularniejsza na świecie staje chińska darmowa aplikacja społecznościowa RedNote (RED Note). Nazywana jest ratunkiem dla „uchodźców z TikToka”. To nawiązanie do niedzielnego (19 stycznia br.) wyłączenia serwisu społecznościowego w USA.

Co prawda po interwencji nowego prezydenta Donalda Trumpa TikTok znowu działa, ale Amerykanie i tak masowo pobierają RedNote. Aplikacja bije też rekordy popularności na rynku europejskim. „Ostatnio duża liczba zagranicznych użytkowników przechodzi na chińską aplikację społecznościową Xiaohongshu” – napisano na portalu chińskiej telewizji CGTN.

Nie Mao a komercja

Xiaohongshu, bo tak po chińsku nazywa się RedNote, co oznacza „Czerwoną książeczkę” i kojarzy się z komunistycznym dyktatorem Mao Zedongiem, awansowała na podium wśród darmowych aplikacji nie tylko na rynku USA.

Angielska nazwa RedNote – jak oceniają eksperci – ma łagodzić wydźwięk nazwy. Poza tym, niewielu użytkowników zarówno TikToka jak i RedNote kojarzy obie aplikacje z reżimem w Pekinie i ekspansywną gospodarką komunistycznych Chin.

Rozrywka i zakupy

W Państwie Środka Xiaohongshu ma ponad 300 milionów użytkowników. Jest podobna do TikToka. Gromadzi przed ekranami smartfonów głównie ludzi młodych. RedNote jest też podobna do TikToka, bo są tam treści raczej rozrywkowe, głównie w postaci krótkich filmów wideo.

RedNote dostępna jest po chińsku, chociaż są tak „podpowiedzi” po angielsku. Oprócz rozrywki „Czerwona książeczka” dostarcza też treści komercyjnych. RedNote jest także platformą zakupową. Promuje głównie produkty chińskie.

hub/ MA – BA/ CGTN/ X/ Time

 

Coraz popularniejsza na świecie staje chińska darmowa aplikacja społecznościowa RedNote (RED Note). Nazywana jest ratunkiem dla „uchodźców z TikToka”. To nawiązanie do niedzielnego (19 stycznia br.) wyłączenia serwisu społecznościowego w USA.

Co prawda po interwencji nowego prezydenta Donalda Trumpa TikTok znowu działa, ale Amerykanie i tak masowo pobierają RedNote. Aplikacja bije też rekordy popularności na rynku europejskim. „Ostatnio duża liczba zagranicznych użytkowników przechodzi na chińską aplikację społecznościową Xiaohongshu” – napisano na portalu chińskiej telewizji CGTN.

Nie Mao a komercja

Xiaohongshu, bo tak po chińsku nazywa się RedNote, co oznacza „Czerwoną książeczkę” i kojarzy się z komunistycznym dyktatorem Mao Zedongiem, awansowała na podium wśród darmowych aplikacji nie tylko na rynku USA.

Angielska nazwa RedNote – jak oceniają eksperci – ma łagodzić wydźwięk nazwy. Poza tym, niewielu użytkowników zarówno TikToka jak i RedNote kojarzy obie aplikacje z reżimem w Pekinie i ekspansywną gospodarką komunistycznych Chin.

Rozrywka i zakupy

W Państwie Środka Xiaohongshu ma ponad 300 milionów użytkowników. Jest podobna do TikToka. Gromadzi przed ekranami smartfonów głównie ludzi młodych. RedNote jest też podobna do TikToka, bo są tam treści raczej rozrywkowe, głównie w postaci krótkich filmów wideo.

RedNote dostępna jest po chińsku, chociaż są tak „podpowiedzi” po angielsku. Oprócz rozrywki „Czerwona książeczka” dostarcza też treści komercyjnych. RedNote jest także platformą zakupową. Promuje głównie produkty chińskie.

hub/ MA – BA/ CGTN/ X/ Time

 

Najnowsze artykuły