icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Francja i Niemcy planują wspólne inwestycje w produkcję baterii samochodowych

Firmy z Francji i Niemiec wspólnie zainwestują w produkcję baterii samochodowych, by zachować pozycję konkurencyjną w stosunku do USA i Chin oraz uzyskać publiczne dofinansowanie rzędu 1,2 mld euro – poinformował szef resortu gospodarki i finansów Francji Bruno Le Maire.

Le Maire wystąpił w czwartek w Paryżu na wspólnej konferencji prasowej z szefem resortu gospodarki Niemiec Peterem Altmaierem i unijnym komisarzem do spraw energii Maroszem Szefczoviczem. Współpraca ta ma „strategiczne znaczenie dla Europy (…). Pozwoli sprawić, że pozostanie ona konkurencyjna wobec USA i Chin” – dodał Le Maire.

Altmaier zwrócił uwagę, że samochody elektryczne doprowadzą do rewolucyjnych zmian, a więc Europa musi nabyć wiedzę i doświadczenie w produkcji baterii samochodowych, ponieważ właśnie w tym obszarze będzie można – w niedalekiej przyszłości – zarobić najwięcej pieniędzy.

„Wyzwanie dla Europy polega na tym, by nadal konstruować najlepsze i najbardziej popularne samochody na świecie, i dlatego właśnie musimy posiąść kompetencje w tych obszarach, w których powstawać będzie wartość” – dodał Altmaier. Wyjaśnił, że celem francusko-niemieckiej inicjatywy jest „nie tylko reagowanie na potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego”, ale też eksport na rynki międzynarodowe.

We wtorek o warunkach wsparcia dla takich konsorcjów rozmawiali w Brukseli przedstawiciele Polski, Belgii i Niemiec oraz komisarze UE. Było to spotkanie w ramach European Battery Alliance (EBA), czyli sojuszu na rzecz rozwoju europejskich mocy produkcyjnych baterii samochodowych.

Francja i Niemcy poniedziałek ogłosiły, że będą chciały zgody Komisji Europejskiej na dofinansowanie z publicznych pieniędzy ponadnarodowego konsorcjum, złożonego m.in. z francuskiego koncernu PSA (Peugeot), jego niemieckiej spółki zależnej Opla oraz Safta, który zajmuje się produkcją baterii, a należy do firmy Total. Francja i Niemcy zadeklarowały 1,7 mld euro wsparcia dla firm, które chcą uniezależnić Europę od dostaw baterii z Azji.

Polska Agencja Prasowa
Firmy z Francji i Niemiec wspólnie zainwestują w produkcję baterii samochodowych, by zachować pozycję konkurencyjną w stosunku do USA i Chin oraz uzyskać publiczne dofinansowanie rzędu 1,2 mld euro – poinformował szef resortu gospodarki i finansów Francji Bruno Le Maire.

Le Maire wystąpił w czwartek w Paryżu na wspólnej konferencji prasowej z szefem resortu gospodarki Niemiec Peterem Altmaierem i unijnym komisarzem do spraw energii Maroszem Szefczoviczem. Współpraca ta ma „strategiczne znaczenie dla Europy (…). Pozwoli sprawić, że pozostanie ona konkurencyjna wobec USA i Chin” – dodał Le Maire.

Altmaier zwrócił uwagę, że samochody elektryczne doprowadzą do rewolucyjnych zmian, a więc Europa musi nabyć wiedzę i doświadczenie w produkcji baterii samochodowych, ponieważ właśnie w tym obszarze będzie można – w niedalekiej przyszłości – zarobić najwięcej pieniędzy.

„Wyzwanie dla Europy polega na tym, by nadal konstruować najlepsze i najbardziej popularne samochody na świecie, i dlatego właśnie musimy posiąść kompetencje w tych obszarach, w których powstawać będzie wartość” – dodał Altmaier. Wyjaśnił, że celem francusko-niemieckiej inicjatywy jest „nie tylko reagowanie na potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego”, ale też eksport na rynki międzynarodowe.

We wtorek o warunkach wsparcia dla takich konsorcjów rozmawiali w Brukseli przedstawiciele Polski, Belgii i Niemiec oraz komisarze UE. Było to spotkanie w ramach European Battery Alliance (EBA), czyli sojuszu na rzecz rozwoju europejskich mocy produkcyjnych baterii samochodowych.

Francja i Niemcy poniedziałek ogłosiły, że będą chciały zgody Komisji Europejskiej na dofinansowanie z publicznych pieniędzy ponadnarodowego konsorcjum, złożonego m.in. z francuskiego koncernu PSA (Peugeot), jego niemieckiej spółki zależnej Opla oraz Safta, który zajmuje się produkcją baterii, a należy do firmy Total. Francja i Niemcy zadeklarowały 1,7 mld euro wsparcia dla firm, które chcą uniezależnić Europę od dostaw baterii z Azji.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły