Altmaier zwrócił uwagę, że samochody elektryczne doprowadzą do rewolucyjnych zmian, a więc Europa musi nabyć wiedzę i doświadczenie w produkcji baterii samochodowych, ponieważ właśnie w tym obszarze będzie można – w niedalekiej przyszłości – zarobić najwięcej pieniędzy.
„Wyzwanie dla Europy polega na tym, by nadal konstruować najlepsze i najbardziej popularne samochody na świecie, i dlatego właśnie musimy posiąść kompetencje w tych obszarach, w których powstawać będzie wartość” – dodał Altmaier. Wyjaśnił, że celem francusko-niemieckiej inicjatywy jest „nie tylko reagowanie na potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego”, ale też eksport na rynki międzynarodowe.
We wtorek o warunkach wsparcia dla takich konsorcjów rozmawiali w Brukseli przedstawiciele Polski, Belgii i Niemiec oraz komisarze UE. Było to spotkanie w ramach European Battery Alliance (EBA), czyli sojuszu na rzecz rozwoju europejskich mocy produkcyjnych baterii samochodowych.
Francja i Niemcy poniedziałek ogłosiły, że będą chciały zgody Komisji Europejskiej na dofinansowanie z publicznych pieniędzy ponadnarodowego konsorcjum, złożonego m.in. z francuskiego koncernu PSA (Peugeot), jego niemieckiej spółki zależnej Opla oraz Safta, który zajmuje się produkcją baterii, a należy do firmy Total. Francja i Niemcy zadeklarowały 1,7 mld euro wsparcia dla firm, które chcą uniezależnić Europę od dostaw baterii z Azji.