icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Ropa reaguje na kolosa blokującego Kanał Sueski

Rynek ropy reaguje na informację o blokadzie żeglugi przez Kanał Sueski wzrostami cen ropy. Ropa marki Brent od rana wzrasta o 3,3 procent w stosunku do otwarcia.

Kolos blokuje Kanał Sueski

Obecnie baryłka ropy marku Brent kosztuje 62,80 dolara, podczas gdy na otwarciu sesji giełdy w Londynie jej cena wynosiła 60,55 dolara za baryłkę.

Do zdarzenia doszło rano 23 marca. W wyniku blackoutu oraz silnego porywistego podmuchu wiatru bardzo duży kontenerowiec (ULCV) Ever Given mierzący 400 m długości opuścił tor wodny i zablokował przejście Kanałem Sueskim. Do incydentu doszło na 150 kilometrze szlaku żeglugowego. Statek odbywał rejs z Malezji do Holandii.

W wyniku zboczenia z toru żeglugowego, statek osiadł na mieliźnie. Od wielu godzin kontenerowcowi towarzyszy kilka holowników, które próbują ściągnąć gigantyczny statek z mielizny i umożliwić mu dalszą żeglugę. Jednak według informacji pochodzących z administracji żeglugi Kanałem, operacja ta może zakończyć się dopiero w ciągu następnych kilku dni.

W wyniku zablokowania żeglugi, przed wejściem i wyjściem z Kanału stworzył się zator składający się już z ponad 100 statków płynących zarówno w kierunku Europy, jak i Azji.

Rocznie kanałem Sueskim przepływa ponad 18 tys. statków w obu kierunkach. Przez ten szlak żeglugowy przechodzi około 10 procent dziennego handlu ropą oraz osiem procent transportów LNG.

S&P/Investing/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Polska uniezależnia się w energetyce, ale zwiększa zależność od… Bałtyku

Rynek ropy reaguje na informację o blokadzie żeglugi przez Kanał Sueski wzrostami cen ropy. Ropa marki Brent od rana wzrasta o 3,3 procent w stosunku do otwarcia.

Kolos blokuje Kanał Sueski

Obecnie baryłka ropy marku Brent kosztuje 62,80 dolara, podczas gdy na otwarciu sesji giełdy w Londynie jej cena wynosiła 60,55 dolara za baryłkę.

Do zdarzenia doszło rano 23 marca. W wyniku blackoutu oraz silnego porywistego podmuchu wiatru bardzo duży kontenerowiec (ULCV) Ever Given mierzący 400 m długości opuścił tor wodny i zablokował przejście Kanałem Sueskim. Do incydentu doszło na 150 kilometrze szlaku żeglugowego. Statek odbywał rejs z Malezji do Holandii.

W wyniku zboczenia z toru żeglugowego, statek osiadł na mieliźnie. Od wielu godzin kontenerowcowi towarzyszy kilka holowników, które próbują ściągnąć gigantyczny statek z mielizny i umożliwić mu dalszą żeglugę. Jednak według informacji pochodzących z administracji żeglugi Kanałem, operacja ta może zakończyć się dopiero w ciągu następnych kilku dni.

W wyniku zablokowania żeglugi, przed wejściem i wyjściem z Kanału stworzył się zator składający się już z ponad 100 statków płynących zarówno w kierunku Europy, jak i Azji.

Rocznie kanałem Sueskim przepływa ponad 18 tys. statków w obu kierunkach. Przez ten szlak żeglugowy przechodzi około 10 procent dziennego handlu ropą oraz osiem procent transportów LNG.

S&P/Investing/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Polska uniezależnia się w energetyce, ale zwiększa zależność od… Bałtyku

Najnowsze artykuły