icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos Asfalt dostarczy paliwo dla statku badawczego Baltica

Biuro prasowe Grupy Lotos podało, że paliwo dla statku badawczego Baltica dostarczać będzie spółka Lotos Asfalt. Baltica prowadzi m.in. badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Morzu Bałtyckim.

Spółka Lotos Asfalt wygrała przetarg na dostawy niskosiarkowego oleju napędowego dla statku. Kontrakt dotyczy dostaw lekkiego paliwa MGO o zawartości siarki do 0,1 proc. produkcji Grupy Lotos. – Dostawy będą odbywały się przez 12 miesięcy, w regularnych odstępach czasu, przy pomocy nowoczesnych autocystern przystosowanych do dostaw na statki – wyjaśniło biuro prasowe Grupy.

Właścicielami statku badawczego Baltica są Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy (który jest także armatorem jednostki) oraz Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Oddział Morski w Gdyni. Do głównych zadań statku należą badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku, badania nad funkcjonowaniem ekosystemu Morza Bałtyckiego oraz badania jego środowiska.

Badania oceanograficzne pozwalają określić możliwości połowów oraz uwarunkowań ekologicznych mających wpływ na stan zasobów. Są one ściśle powiązane z międzynarodowymi programami biologicznymi i realizacją Wspólnej Polityki Rybołówstwa Unii Europejskiej. Lotos Asfalt sprzedaje paliwo morskie o zawartości siarki do 0,1 proc. – paliwo lekkie MGO oraz paliwa z grupy ULSFO (RMD80 i RME180). Uzupełnieniem oferty spółki jest LNG – skroplony gaz ziemny. Odbiorcami tych produktów są statki zawijające do polskich portów: promy, kontenerowce, masowce oraz inne wyspecjalizowane jednostki pływające. Wolumen dostarczonych w ubiegłym roku paliw morskich oscylował na poziomie 120 tys. ton.

W ostatnim czasie spółka Lotos Asfalt podpisała umowy o kontynuacji współpracy z Polską Żeglugą Bałtycką w zakresie dostaw niskosiarkowych paliw. W listopadzie 2020 r. spółka przeprowadziła też pierwsze bunkrowania statków skroplonym gazem ziemnym LNG w portach Szczecin i Police, podległych Urzędowi Morskiemu w Szczecinie. Poza paliwami żeglugowymi Lotos Asfalt oferuje klientom także szeroką gamę asfaltów.

Polska Agencja Prasowa/Lotos/Michał Perzyński

Biuro prasowe Grupy Lotos podało, że paliwo dla statku badawczego Baltica dostarczać będzie spółka Lotos Asfalt. Baltica prowadzi m.in. badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Morzu Bałtyckim.

Spółka Lotos Asfalt wygrała przetarg na dostawy niskosiarkowego oleju napędowego dla statku. Kontrakt dotyczy dostaw lekkiego paliwa MGO o zawartości siarki do 0,1 proc. produkcji Grupy Lotos. – Dostawy będą odbywały się przez 12 miesięcy, w regularnych odstępach czasu, przy pomocy nowoczesnych autocystern przystosowanych do dostaw na statki – wyjaśniło biuro prasowe Grupy.

Właścicielami statku badawczego Baltica są Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy (który jest także armatorem jednostki) oraz Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Oddział Morski w Gdyni. Do głównych zadań statku należą badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku, badania nad funkcjonowaniem ekosystemu Morza Bałtyckiego oraz badania jego środowiska.

Badania oceanograficzne pozwalają określić możliwości połowów oraz uwarunkowań ekologicznych mających wpływ na stan zasobów. Są one ściśle powiązane z międzynarodowymi programami biologicznymi i realizacją Wspólnej Polityki Rybołówstwa Unii Europejskiej. Lotos Asfalt sprzedaje paliwo morskie o zawartości siarki do 0,1 proc. – paliwo lekkie MGO oraz paliwa z grupy ULSFO (RMD80 i RME180). Uzupełnieniem oferty spółki jest LNG – skroplony gaz ziemny. Odbiorcami tych produktów są statki zawijające do polskich portów: promy, kontenerowce, masowce oraz inne wyspecjalizowane jednostki pływające. Wolumen dostarczonych w ubiegłym roku paliw morskich oscylował na poziomie 120 tys. ton.

W ostatnim czasie spółka Lotos Asfalt podpisała umowy o kontynuacji współpracy z Polską Żeglugą Bałtycką w zakresie dostaw niskosiarkowych paliw. W listopadzie 2020 r. spółka przeprowadziła też pierwsze bunkrowania statków skroplonym gazem ziemnym LNG w portach Szczecin i Police, podległych Urzędowi Morskiemu w Szczecinie. Poza paliwami żeglugowymi Lotos Asfalt oferuje klientom także szeroką gamę asfaltów.

Polska Agencja Prasowa/Lotos/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły