icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Morawiecki: Połączenia drogowe i kolejowe potrzebne dla rozwoju pn-wsch Polski

Międzynarodowe trasy Via Carpatia, Via Baltica i Rail Baltica, szybsze połączenie kolejowe Warszawa-Wilno – takie inwestycje związane z północno-wschodnią Polską zapowiedział w piątek w Wigrach (Podlaskie) wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki.

Wziął on udział w wyjazdowym posiedzeniu klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości. Prezentował tam założenia polityki gospodarczej rządu, w tym plany dotyczące województwa podlaskiego.

Po tym spotkaniu Morawiecki powiedział dziennikarzom, że w tej części kraju brakuje połączeń komunikacyjnych. „Dlatego będziemy bardzo duży nacisk kładli, w ramach naszej polityki gospodarczej i polityki rozwoju infrastruktury, na kilka podstawowych traktów komunikacyjnych” – mówił wicepremier.

Wymienił trasę z północy na południe Europy Via Carpatia (droga S19, w Polsce przebiegająca przez województwa wschodniej części kraju – PAP). „Zrobimy tę drogę bardzo ważnym szlakiem komunikacyjnym, ona będzie też bardzo przydatna dla rozwoju gospodarczego tego regionu” – mówił Morawiecki.

Mówił też o drodze Via Baltica i trasie kolejowej Rail Baltica, które z państw bałtyckich przebiegają w kierunku zachodnim także przez północno-wschodnią Polskę. Zapowiedział też „wzmocnienie” połączenia kolejowego z Warszawy do Wilna, żeby trasę tę można było pokonywać znacznie szybciej, niż obecnie.

„Mój dziadek był kolejarzem przed wojną i jeździł na trasie Warszawa-Wilno i opowiadał mi, że dzisiaj jest dokładnie dwa razy dłużej, niż kiedyś. Trudno to uznać za sukces” – powiedział.

Zapowiadał także wykorzystanie pieniędzy budżetowych, unijnych i kapitału prywatnego dla rozwoju gospodarczego regionu, ale szczegółów nie podał. Wspominał o sukcesie branży mleczarskiej w Podlaskiem. „Chcemy wzmacniać te sukcesy, którym się udało tutaj samoistnie zaistnieć, ale również chcemy szukać takich rozwiązań gospodarczych, komunikacyjnych, żeby one pasowały do naszych planów gospodarczych, a potencjał jest ogromny” – dodał Morawiecki.

Za podstawowy problem uznał bezrobocie. Poinformował, że ważną częścią planów gospodarczych rządu jest „pakt dla wsi i obszarów wiejskich”. „Będziemy wykorzystywać każdą możliwość, żeby zarówno promować walory krajobrazowe, turystyczne ale również te bardziej twarde walory gospodarcze tego regionu” – dodał.

W czasie posiedzenia klub PiS przyjął m.in. stanowisko w sprawie infrastruktury drogowej i kolejowej województwa podlaskiego. Zapisano w nim m.in. że PiS rozwój infrastruktury komunikacyjnej w tzw. Polsce Wschodniej traktuje jako „kluczowy dla jej przyszłości”. „Wszystkie części naszego kraju powinny rozwijać się równomiernie. Pragniemy przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych oraz zrealizować te, które pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień” – napisano w stanowisku.

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Międzynarodowe trasy Via Carpatia, Via Baltica i Rail Baltica, szybsze połączenie kolejowe Warszawa-Wilno – takie inwestycje związane z północno-wschodnią Polską zapowiedział w piątek w Wigrach (Podlaskie) wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki.

Wziął on udział w wyjazdowym posiedzeniu klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości. Prezentował tam założenia polityki gospodarczej rządu, w tym plany dotyczące województwa podlaskiego.

Po tym spotkaniu Morawiecki powiedział dziennikarzom, że w tej części kraju brakuje połączeń komunikacyjnych. „Dlatego będziemy bardzo duży nacisk kładli, w ramach naszej polityki gospodarczej i polityki rozwoju infrastruktury, na kilka podstawowych traktów komunikacyjnych” – mówił wicepremier.

Wymienił trasę z północy na południe Europy Via Carpatia (droga S19, w Polsce przebiegająca przez województwa wschodniej części kraju – PAP). „Zrobimy tę drogę bardzo ważnym szlakiem komunikacyjnym, ona będzie też bardzo przydatna dla rozwoju gospodarczego tego regionu” – mówił Morawiecki.

Mówił też o drodze Via Baltica i trasie kolejowej Rail Baltica, które z państw bałtyckich przebiegają w kierunku zachodnim także przez północno-wschodnią Polskę. Zapowiedział też „wzmocnienie” połączenia kolejowego z Warszawy do Wilna, żeby trasę tę można było pokonywać znacznie szybciej, niż obecnie.

„Mój dziadek był kolejarzem przed wojną i jeździł na trasie Warszawa-Wilno i opowiadał mi, że dzisiaj jest dokładnie dwa razy dłużej, niż kiedyś. Trudno to uznać za sukces” – powiedział.

Zapowiadał także wykorzystanie pieniędzy budżetowych, unijnych i kapitału prywatnego dla rozwoju gospodarczego regionu, ale szczegółów nie podał. Wspominał o sukcesie branży mleczarskiej w Podlaskiem. „Chcemy wzmacniać te sukcesy, którym się udało tutaj samoistnie zaistnieć, ale również chcemy szukać takich rozwiązań gospodarczych, komunikacyjnych, żeby one pasowały do naszych planów gospodarczych, a potencjał jest ogromny” – dodał Morawiecki.

Za podstawowy problem uznał bezrobocie. Poinformował, że ważną częścią planów gospodarczych rządu jest „pakt dla wsi i obszarów wiejskich”. „Będziemy wykorzystywać każdą możliwość, żeby zarówno promować walory krajobrazowe, turystyczne ale również te bardziej twarde walory gospodarcze tego regionu” – dodał.

W czasie posiedzenia klub PiS przyjął m.in. stanowisko w sprawie infrastruktury drogowej i kolejowej województwa podlaskiego. Zapisano w nim m.in. że PiS rozwój infrastruktury komunikacyjnej w tzw. Polsce Wschodniej traktuje jako „kluczowy dla jej przyszłości”. „Wszystkie części naszego kraju powinny rozwijać się równomiernie. Pragniemy przyspieszyć budowę rozpoczętych inwestycji drogowych i kolejowych oraz zrealizować te, które pozostają jeszcze w sferze projektów i uzgodnień” – napisano w stanowisku.

Źródło: Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły