icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki minister: przez Dieselgate spada zaufanie do naszej motoryzacji

Alexander Dobrindt, niemiecki minister transportu uważa, że producenci samochodów muszą ponownie zdobyć zaufanie zarówno władz jak i klientów. To stwierdzenie odnosi się do kolejnych upublicznianych szczegółów tak zwanej afery Dieselgate.

Naprawienie błędów nie będzie łatwe, ponieważ skala nadużyć i powiązań była ogromna, a co gorsze dla całej branży niedawno na światło dzienne wydostały się informacje, według których zmowa między pięcioma największymi koncernami miała na celu wyeliminowanie konkurencji. Jak ujawnił w ostatnich tygodniach Der Spiegel niemieckie marki takie jak Audi, BMW, Daimler, Porsche, Volkwagen od co najmniej dekady regularnie odbywały spotkania, w czasie, których opracowywane były strategie dotyczące eliminacji konkurencji.

W Niemczech odbędzie się niedługo „szczyt dieslowy”. Za zamkniętymi drzwiami toczyć się będą rozmowy przedstawicieli administracji centralnej i lokalnej oraz koncernów motoryzacyjnych na temat możliwości oczyszczenia atmosfery wokół silników wysokoprężnych. Same silniki mają też stać się obiektem zintensyfikowanych prac nad ich efektywnością i zmniejszeniem emitowanych zanieczyszczeń.

Politico/Agata Rzędowska

 

Alexander Dobrindt, niemiecki minister transportu uważa, że producenci samochodów muszą ponownie zdobyć zaufanie zarówno władz jak i klientów. To stwierdzenie odnosi się do kolejnych upublicznianych szczegółów tak zwanej afery Dieselgate.

Naprawienie błędów nie będzie łatwe, ponieważ skala nadużyć i powiązań była ogromna, a co gorsze dla całej branży niedawno na światło dzienne wydostały się informacje, według których zmowa między pięcioma największymi koncernami miała na celu wyeliminowanie konkurencji. Jak ujawnił w ostatnich tygodniach Der Spiegel niemieckie marki takie jak Audi, BMW, Daimler, Porsche, Volkwagen od co najmniej dekady regularnie odbywały spotkania, w czasie, których opracowywane były strategie dotyczące eliminacji konkurencji.

W Niemczech odbędzie się niedługo „szczyt dieslowy”. Za zamkniętymi drzwiami toczyć się będą rozmowy przedstawicieli administracji centralnej i lokalnej oraz koncernów motoryzacyjnych na temat możliwości oczyszczenia atmosfery wokół silników wysokoprężnych. Same silniki mają też stać się obiektem zintensyfikowanych prac nad ich efektywnością i zmniejszeniem emitowanych zanieczyszczeń.

Politico/Agata Rzędowska

 

Najnowsze artykuły