GospodarkaMotoryzacjaŚrodowisko

Niemieckie landy nie chcą płacić Brukseli za wysokoemisyjne auta

Spaliny samochodowe. Źródło: Freepik

Niemieckie landy Dolna Saksonia, Bawaria i Badenia-Wirtembergia skierowały 15 stycznia swoją prośbę do organów Unii Europejskiej o ponowne rozważenia przyjętych limitów emisji CO2. Pod trzystronicowym listem podpisali się Winfried Kretschmann (Zieloni), Markus Söder (CSU) i Stephan Weil (SPD).

Niemieccy producenci nie dotrzymali tych limitów flotowych do 2025 roku i muszą płacić kary za nadmierne emisje CO2. Niemieckie landy, na których terenie położone są fabryki i siedziby największych niemieckich producentów mają obawy, że kary te doprowadzą do zamykania zakładów i bezrobocia w tych regionach.

— Trzeba znaleźć sposoby na zawieszenie tych grzywien – piszą w liście do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen (CDU) kraje związkowe. — Ponadto planowana rewizja limitów emisji CO2 musi zostać przesunięta na 2025 rok – relacjonuje tekst listu niemiecka stacja publiczna Norddeutscher Rundfunk.

Europejskie Stowarzyszenie Motoryzacyjne ACEA stwierdziło, że branży samochodowej grożą w związku z tymi karami koszty rzędu 15 mld euro.

NDR / Aleksandra Fedorska

Niemcy zakupiły autobusy na wodór, do których nie mają paliwa


Powiązane artykuły

Mamy ponad 100 tysięcy elektryków w Polsce. Zajęło to nam ponad dekadę

Potwierdziły się szacunki Biznes Alert sprzed 12 dni, co do liczby rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce. Po naszych drogach jeździ...
Obraz koncepcyjny NASA Fission Surface Power Project. Grafika: NASA

USA zbudują reaktor jądrowy na Księżycu? Wyścig trwa

Według amerykańskich mediów, Amerykańska Agencja Kosmiczna (NASA) przyspieszy wysiłki na rzecz budowy reaktora jądrowego na Księżycu do końca dekady. Podobne...

Inflacja bazowa spada. NBP publikuje najnowsze dane o cenach

Inflacja bazowa w Polsce obniżyła się w lipcu 2025 r. do 3,3 proc. rok do roku, wracając do trendu spadkowego...

Udostępnij:

Facebook X X X