icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Nowy Jedwabny Szlak: Chiny rozwijają dostawy kolejowe do Europy

Chiny kontynuują realizację ambitnego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Do końca 2017 roku z Chin do Rosji, na Litwę i Białoruś trafi ponad 150 dostaw kontenerowych, z których pierwsza wyruszyła z prowincji Syczuan i ma trafić do Mińska.

W stolicy prowincji – Chengdu – doszło do uroczystej ceremonii odprawienia pierwszej w tym roku dostawy kontenerowej na Białoruś. 41 kontenerów z osprzętowaniem dla znajdującej się w Mińsku chińskiej fabryki samochodów Geely ma do końca marca trafić do naszych wschodnich sąsiadów. Liczącą 8,8 tys. km podróż pociąg ma przebyć w 12 dni.

W 2016 roku do Polski, Niemiec i Holandii trafiło 460 składów, które dostarczyły towary z Chin warte 1,56 mld dolarów. W sumie ich waga przekroczyła 73 tys. ton.

Chiny aktywnie realizują inicjatywę Nowego Jedwabnego Szlaku. Dostawy ładunków z Państwa Środka do Europy drogą kolejową są główną alternatywą dla dostaw morskich.

Ponadto w tym roku spodziewane jest uruchomienie dodatkowych połączeń, w tym Chengdu-Stambuł oraz Chengdu-Moskwa. Dostawa do Stambułu ma potrwać ok. 16 dni, a do Moskwy zaledwie 10 dni.

Regnum/Piotr Stępiński

Chiny kontynuują realizację ambitnego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Do końca 2017 roku z Chin do Rosji, na Litwę i Białoruś trafi ponad 150 dostaw kontenerowych, z których pierwsza wyruszyła z prowincji Syczuan i ma trafić do Mińska.

W stolicy prowincji – Chengdu – doszło do uroczystej ceremonii odprawienia pierwszej w tym roku dostawy kontenerowej na Białoruś. 41 kontenerów z osprzętowaniem dla znajdującej się w Mińsku chińskiej fabryki samochodów Geely ma do końca marca trafić do naszych wschodnich sąsiadów. Liczącą 8,8 tys. km podróż pociąg ma przebyć w 12 dni.

W 2016 roku do Polski, Niemiec i Holandii trafiło 460 składów, które dostarczyły towary z Chin warte 1,56 mld dolarów. W sumie ich waga przekroczyła 73 tys. ton.

Chiny aktywnie realizują inicjatywę Nowego Jedwabnego Szlaku. Dostawy ładunków z Państwa Środka do Europy drogą kolejową są główną alternatywą dla dostaw morskich.

Ponadto w tym roku spodziewane jest uruchomienie dodatkowych połączeń, w tym Chengdu-Stambuł oraz Chengdu-Moskwa. Dostawa do Stambułu ma potrwać ok. 16 dni, a do Moskwy zaledwie 10 dni.

Regnum/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły