InfrastrukturaKolejeWszystko

Opara: Absurd UTK jak z Barei

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego w maju br. stwierdził stosowanie przez PKP Intercity bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów, polegających na niezapewnieniu podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz należytej obsługi w ekspresach Warszawa–Hel oraz Hel–Warszawa w lipcu i sierpniu 2013 r. Podróżni zwracali uwagę na „katastrofalny” stan toalet, które nie nadawały się do użytku, brak oświetlenia oraz niedziałającą klimatyzację przy temperaturze zewnętrznej dochodzącej do 30°C. Zaś nieczystości z niesprawnych toalet znajdowały się nawet na korytarzach wagonów. Prezes UTK nakazał przewoźnikowi usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie 30 dni.

– To nie jest do końca poważna sprawa. Wygląda jak jedna ze scenek rodzajowych znanych z filmów Barei. Po prawie roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazuje posprzątanie brudnych toalet w pociągach i doprowadzenie do porządku klimatyzacji – zauważa w rozmowie z naszym portalem Jakub Opara, b. radny miasta Warszawy.

W jego opinii taka bywa wciąż polska rzeczywistość. Opara zna ją z własnego doświadczenia i potwierdza, że nawet w najlepszych pociągach PKP Intercity, np. na trasie Warszawa-Kraków toalety bywają wciąż w koszmarnym stanie.

– Trudno to komentować. Cała sprawa pokazuje jakiś absurd – mówi dalej Opara. – W końcu ktoś, kto płaci wcale niemałe pieniądze za przejazd pociągiem zastaje w wagonie i w toalecie ponurą rzeczywistość, czyli potocznie mówiąc „syf”. Oznacza to, że operator nie honoruje warunków umowy, jaką w momencie kupna biletu na przejazd zawiera z nim pasażer. Ma on być przecież nie tylko przewieziony z jednej do drugiej miejscowości. Przejazd ten powinien być bowiem także umożliwiony w godnych warunkach.

A więc chodzi o to m.in. by toalety podczas przejazdu były czyste i żeby w nich nie śmierdziało. Ponadto tapicerka siedzeń w wagonach powinna być przeprana, tak, by nie przyklejały się – jak to się często w lecie zdarza – ubrania pasażerów.

– Myślę, także, iż pasażerowie powinni czekać znacznie krócej niż miesiąc na nakazane przez prezesa UTK „usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości” – kończy Jakub Opara.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X