PKN ORLEN, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadził możliwość płatności mobilnej BLIK na 1300 stacjach paliw w sieci Koncernu. Każdy posiadacz telefonu typu smartfon może zapłacić za zakupy instalując w swoim aparacie mobilną aplikację banku, w którym posiada środki finansowe. Obecnie możliwość płatności mobilnej BLIK telefonem komórkowym realizowana jest na ponad 1200 stacjach własnych oraz prawie 100 stacjach franczyzowych ORLEN w Polsce. Koncern przewiduje możliwość rozszerzenia usługi na kolejne obiekty własne oraz franczyzowe.
W celu autoryzacji płatności klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą kodu BLIK, a następnie uruchomić w swoim telefonie aplikację mobilną generując kod. Sprzedawca zatwierdza kwotę zakupu i wybiera formę płatności mobilnej. Na PINpadzie pojawia się komunikat z prośbą do klienta o wprowadzenie kodu BLIK. Klient wprowadza kod i potwierdza transakcję w aplikacji na swoim aparacie. Następnie otrzymuje wydrukowane z terminala potwierdzenie dokonania transakcji.
Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych Polskiego Standardu Płatności (PSP) są jednorazowe kody, generowane przez system na żądanie banku, na rzecz Klienta. Kod autoryzacyjny jako unikalna kombinacja cyfr [0-9], ważny jedynie przez dwie minuty. Po tym czasie Klient może wygenerować kolejny kod. Zdaniem twórców systemu płatności BLIK, tego typu forma jest szybka i wyjątkowo bezpieczna.
BLIK jest handlową nazwą usługi wprowadzonej w ramach PSP czyli inicjatywy powstałej z porozumienia sześciu banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK i mBank. Klienci tych placówek jako pierwsi mogą skorzystać z BLIK jako wspólnego systemu płatności mobilnych, w którym telefon przejmuje rolę karty.
Źródło: PKN Orlen