icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen wprowadził akceptację płatności telefonem

PKN ORLEN, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadził możliwość płatności mobilnej BLIK na 1300 stacjach paliw w sieci Koncernu. Każdy posiadacz telefonu typu smartfon może zapłacić za zakupy instalując w swoim aparacie mobilną aplikację banku, w którym posiada środki finansowe. Obecnie możliwość płatności mobilnej BLIK telefonem komórkowym realizowana jest na ponad 1200 stacjach własnych oraz prawie 100 stacjach franczyzowych ORLEN w Polsce. Koncern przewiduje możliwość rozszerzenia usługi na kolejne obiekty własne oraz franczyzowe.

W celu autoryzacji płatności klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą kodu BLIK, a następnie uruchomić w swoim telefonie aplikację mobilną generując kod. Sprzedawca zatwierdza kwotę zakupu i wybiera formę płatności mobilnej. Na PINpadzie pojawia się komunikat z prośbą do klienta o wprowadzenie kodu BLIK. Klient wprowadza kod i potwierdza transakcję w aplikacji na swoim aparacie. Następnie otrzymuje wydrukowane z terminala potwierdzenie dokonania transakcji.

Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych Polskiego Standardu Płatności (PSP) są jednorazowe kody, generowane przez system na żądanie banku, na rzecz Klienta. Kod autoryzacyjny jako unikalna kombinacja cyfr [0-9], ważny jedynie przez dwie minuty. Po tym czasie Klient może wygenerować kolejny kod. Zdaniem twórców systemu płatności BLIK, tego typu forma jest szybka i wyjątkowo bezpieczna.

BLIK jest handlową nazwą usługi wprowadzonej w ramach PSP czyli inicjatywy powstałej z porozumienia sześciu banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK i mBank. Klienci tych placówek jako pierwsi mogą skorzystać z BLIK jako wspólnego systemu płatności mobilnych, w którym telefon przejmuje rolę karty.

Źródło: PKN Orlen

PKN ORLEN, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadził możliwość płatności mobilnej BLIK na 1300 stacjach paliw w sieci Koncernu. Każdy posiadacz telefonu typu smartfon może zapłacić za zakupy instalując w swoim aparacie mobilną aplikację banku, w którym posiada środki finansowe. Obecnie możliwość płatności mobilnej BLIK telefonem komórkowym realizowana jest na ponad 1200 stacjach własnych oraz prawie 100 stacjach franczyzowych ORLEN w Polsce. Koncern przewiduje możliwość rozszerzenia usługi na kolejne obiekty własne oraz franczyzowe.

W celu autoryzacji płatności klient powinien poinformować sprzedawcę, że chce zapłacić za pomocą kodu BLIK, a następnie uruchomić w swoim telefonie aplikację mobilną generując kod. Sprzedawca zatwierdza kwotę zakupu i wybiera formę płatności mobilnej. Na PINpadzie pojawia się komunikat z prośbą do klienta o wprowadzenie kodu BLIK. Klient wprowadza kod i potwierdza transakcję w aplikacji na swoim aparacie. Następnie otrzymuje wydrukowane z terminala potwierdzenie dokonania transakcji.

Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych Polskiego Standardu Płatności (PSP) są jednorazowe kody, generowane przez system na żądanie banku, na rzecz Klienta. Kod autoryzacyjny jako unikalna kombinacja cyfr [0-9], ważny jedynie przez dwie minuty. Po tym czasie Klient może wygenerować kolejny kod. Zdaniem twórców systemu płatności BLIK, tego typu forma jest szybka i wyjątkowo bezpieczna.

BLIK jest handlową nazwą usługi wprowadzonej w ramach PSP czyli inicjatywy powstałej z porozumienia sześciu banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millenium, ING Bank Śląski, Bank Zachodni WBK i mBank. Klienci tych placówek jako pierwsi mogą skorzystać z BLIK jako wspólnego systemu płatności mobilnych, w którym telefon przejmuje rolę karty.

Źródło: PKN Orlen

Najnowsze artykuły