Najważniejsze informacje dla biznesu
Strona główna Blog Strona 8059
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. ...
  5. 8055
  6. 8056
  7. 8057
  8. 8058
  9. 8059
  10. 8060
  11. 8061
  12. 8062
  13. 8063
  14. ...
  15. 8216
  16. 8217
  17. 8218

Kirijenko: 2014 rok będzie ważny dla rosyjskiego atomu

0

Były premier Rosji i dyrektor Rosatomu Siergiej Kirijenko ocenia, że energetyka atomowa w 2014 roku będzie się dalej rozwijać, pomimo obaw wobec niej wywołanych katastrofą w japońskiej Fukushimie.

Mielczarski: Backloading to nie jedyne zagrożenie dla polskiej gospodarki

Prof. Władysław Mielczarski z Politechniki Łódzkiej komentuje mechanizm backloadingu, czyli wycofania części pozwoleń na emisję CO2 z systemu handlu (Emission Trading Scheme – ETS) w Unii Europejskiej. Przekonuje, że może być on korzystny dla budżetu państwa ale na pewno doprowadzi do podwyżki cen energii. Według niego nie jest on największym zagrożeniem dla polskiej gospodarki.

Beim: Podatek drogowy nie jest niesprawiedliwy. Działa np. w Niemczech

0

W Niemczech opłatami za korzystanie z autostrad mają zostać objęci kierowcy niemieccy, jak i zagraniczni. Jednak kierowcy pojazdów zarejestrowanych w Niemczech otrzymywaliby zwrot kosztów winiety w formie ulgi w podatku drogowym.

Robaszewska: KE może zakwestionować ustawę o OZE. Wybory mogą przekreślić jej przyjęcie

0

Zdaniem mecenas Renaty Robaszewskiej, wspólnika w kancelarii Robaszewska&Płoszka Radcowie Prawni Komisja Europejska może zakwestionować polski projekt ustawy o Odnawialnych Źródłach Energii. Jego przyjęcie może także przekreślić kalendarz wyborczy.

Kogut: Kolejna zmarnowana szansa dla kolei

Siedem podmiotów chciało przygotować dla PKP PLK dokumenty potrzebne do wdrożenia nowoczesnego systemu łączności na najważniejszych szlakach kolejowych, tzw.  GSM–R. Przetargu nie udało się rozstrzygnąć, co oznacza, że PKP PLK straci kolejne 800 mln zł unijnego dofinansowania – poinformował portal rynek-kolejowy-pl.

Derski: Proponowane cele klimatyczne to próba pogodzenia wszystkich. To gra o wiele miliardów

Komisja Europejska zaproponuje przyjęcie dwóch celów w nowej polityce energetyczno-klimatycznej UE do 2030 r. – redukcji CO2 oraz rozwoju OZE, ale tylko na poziomie unijnym wynika z nieoficjalnych informacji, do których dotarł portal WysokieNapiecie.pl. Nieoficjalnie mówi się, że cel redukcji emisji CO2 może wzrosnąć do 40 proc., a udziału OZE do 30 proc.

Robaszewska: Jakie przeszkody stoją przed inwestorami w energetykę odnawialną

Mecenas Renata Robaszewska, wspólnik w kancelarii Robaszewska&Płoszka Radcowie Prawni, opisuje problemy na jakie trafiają inwestorzy, którzy chcą budować w Polsce elektrownie wiatrowe.

Wójcik: Energetyka węglowa ma pierwsze miejsce w mixie energetycznym Niemiec

KOMENTARZ

Teresa Wójcik

Redaktor BiznesAlert.pl

Na rozwój energii odnawialnej w Niemczech poświęcono już wiele mld euro. Jednak „król węgiel” nie został zdetronizowany, przeciwnie – produkcja prądu z węgla brunatnego osiągnęła za Odrą w 2013 r. poziom nie notowany od 1990 r.

Szymański: Eurolewica forsuje stare błędy w polityce klimatycznej UE

To sukces, że odrzuciliśmy najbardziej radykalne propozycje zaostrzenia polityki klimatycznej, ale wynik dzisiejszych głosowań pozostaje zły. Nadal nie udaje się przełamać skompromitowanych przekonań dotyczących polityki klimatycznej UE. Ale obóz zmiany nigdy nie był tak szeroko reprezentowany jak dziś. Parlament jest głęboko podzielony w sprawie celów redukcji CO2 po roku 2020 i to daje nowe możliwości negocjacyjne. To szansa przede wszystkim dla Polski. Nasze stanowisko wróci już za trzy tygodnie pod głosowanie plenarne w Strasburgu.” – mówi poseł PiS do PE Konrad Szymański po dzisiejszym glosowaniu raportu w sprawie polityki klimatycznej i energetycznej do roku 2030.

Beim: Przetarg unieważniony – 800 mln z powrotem do Brukseli

0

Siedem podmiotów chciało przygotować dla PKP PLK dokumenty potrzebne do wdrożenia nowoczesnego systemu łączności na najważniejszych szlakach kolejowych, tzw. GSM–R. Przetargu nie udało się rozstrzygnąć, co oznacza, że PKP PLK straci kolejne 800 mln zł unijnego dofinansowania – poinformował portal rynek-kolejowy-pl.