icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Parlament Europejski walczy z emisją wynikającą z transportu oraz odcina dotacje paliw kopalnych

Podczas posiedzenia Parlamentu Europejskiego została przyjęta uchwała zmierzającą do skończenia z dotacjami paliw kopalnych. Następnie wyrażono gotowość do podjęcia rozmów z poszczególnymi krajami aby zmniejszyć emisję CO2 transportu drogowego.

JSBnews podaje, że Parlament Europejski (PE) podjął uchwałę, której celem jest skończenia z dotacjami paliw kopalnych i powstrzymanie przyszłych inwestycji skupionych na ich wydobyciu. Jako datę końcową wskazano 2025 rok. Rezolucja tyczy zarówno bezpośredniego jak i pośredniego finansowania  paliw kopalnych. Wyszczególniono trzy poziomy: krajowy, unijny oraz światowy. Według ISBnews posłowie PE są za potrojeniem energii podchodzącej z źródeł odnawialnych. PE apeluje aby wszystkie kraje członkowskie zintensyfikowały swoje działania względem osiągnięcia neutralności klimatycznej.

W ramach posiedzenia parlamentu podniesiono również kwestię emisji gazów cieplarnianych wynikających z wykorzystania pojazdów ciężkich, między innymi autobusów, ciężarówek oraz przyczep. Podczas posiedzenia uwzględniono również pojazdy zawodowe np. śmieciarki, wywrotki oraz betoniarki. PE chciałby aby zmniejszyć emisyjność transportu drogowego o 45 procent w latach 2030-2034, 65 procent w latach 2035-2039 i 90 procent do 2040 roku. Zgodzono się z Komisją Europejską, że po 2030 roku powinno się zabronić rejestracji nowych emisyjnych autobusów miejskich. Wyjątkiem miałyby być pojazdy napędzane biometanem, ale PE zaznaczył, że należałoby obłożyć je ścisłymi warunkami. Parlament jest jednak za tym by takowe autobusy mogły być rejestrowane do 2035 roku.

ISBnews / Parlament Europejski / Marcin Karwowski

Transport listy pisze: Polska może być potęgą elektromobilności w Europie

Podczas posiedzenia Parlamentu Europejskiego została przyjęta uchwała zmierzającą do skończenia z dotacjami paliw kopalnych. Następnie wyrażono gotowość do podjęcia rozmów z poszczególnymi krajami aby zmniejszyć emisję CO2 transportu drogowego.

JSBnews podaje, że Parlament Europejski (PE) podjął uchwałę, której celem jest skończenia z dotacjami paliw kopalnych i powstrzymanie przyszłych inwestycji skupionych na ich wydobyciu. Jako datę końcową wskazano 2025 rok. Rezolucja tyczy zarówno bezpośredniego jak i pośredniego finansowania  paliw kopalnych. Wyszczególniono trzy poziomy: krajowy, unijny oraz światowy. Według ISBnews posłowie PE są za potrojeniem energii podchodzącej z źródeł odnawialnych. PE apeluje aby wszystkie kraje członkowskie zintensyfikowały swoje działania względem osiągnięcia neutralności klimatycznej.

W ramach posiedzenia parlamentu podniesiono również kwestię emisji gazów cieplarnianych wynikających z wykorzystania pojazdów ciężkich, między innymi autobusów, ciężarówek oraz przyczep. Podczas posiedzenia uwzględniono również pojazdy zawodowe np. śmieciarki, wywrotki oraz betoniarki. PE chciałby aby zmniejszyć emisyjność transportu drogowego o 45 procent w latach 2030-2034, 65 procent w latach 2035-2039 i 90 procent do 2040 roku. Zgodzono się z Komisją Europejską, że po 2030 roku powinno się zabronić rejestracji nowych emisyjnych autobusów miejskich. Wyjątkiem miałyby być pojazdy napędzane biometanem, ale PE zaznaczył, że należałoby obłożyć je ścisłymi warunkami. Parlament jest jednak za tym by takowe autobusy mogły być rejestrowane do 2035 roku.

ISBnews / Parlament Europejski / Marcin Karwowski

Transport listy pisze: Polska może być potęgą elektromobilności w Europie

Najnowsze artykuły