PERN zakończył przeciąganie nowego rurociągu paliwowego pod dnem Wisły w Płocku (Mazowieckie). Operację przeprowadzono w ramach inwestycji, przy realizacji której wykorzystano technologię HDD, polegającą na wykonywaniu poziomego przewiertu sterowanego pod dnem rzeki.
– Zakończyliśmy akcję wciągania nowego rurociągu paliwowego pod dno Wisły w Płocku. Wykorzystaliśmy technologię bezwykopową HDD, polegającą na wykonywaniu poziomego przewiertu sterowanego – oznajmił PERN we wtorek na Twitterze. Spółka zamieściła tam krótki film prezentujący końcową fazę całej operacji, wyciągnięcie rurociągu spod dna rzeki.
Informując w połowie października o przygotowaniach do planowanego na następny miesiąc wciągania nowej magistrali paliwowej pod dno Wisły w Płocku, PERN podawał m.in., iż w ramach inwestycji trwają też roboty budowlane związane z umartwianiem części nurtowej wyłączonego z eksploatacji w 2018 r. rurociągu rezerwowego, a także, że usuwane są jednocześnie odcinki magistrali w części lądowej, pomiędzy stacjami zasuw. Spółka zapowiedziała wówczas, że zakończenie realizacji wszystkich prac przy budowie nowego odcinka rurociągu produktowego w Płocku jest planowane w drugim kwartale 2021 roku.
O planowanej budowie pod dnem Wisły w Płocku nowego odcinka rezerwowego rurociągu paliwowego i likwidacji biegnącej tam części rezerwowej magistrali produktowej, wyłączonej z eksploatacji, PERN informował w lutym 2019 r. – spółka ogłosiła wówczas przetarg na wykonanie tego zadania. W dokumentacji postępowania PERN zaznaczył wtedy, iż nowy odcinek rurociągu paliwowego ma zostać wykonany metodą HDD na głębokości ok. 25 metrów pod dnem Wisły. Spółka podawała jednocześnie, że planowana inwestycja zakłada również „umartwienie” nieczynnej już magistrali produktów finalnych, która znajduje się na niewielkiej głębokości pod dnem rzeki.
Polska Agencja Prasowa