AlertEnergetykaEnergia elektrycznaInnowacjeOpinieOZE

PGE zainwestuje w system zarządzania, który usprawni obsługę klientów

PGE zainwestuje w system CRM (zarządzanie relacjami z klientami) i bilingu, który usprawni obsługę osób korzystających z usług PGE Obrót i PGE Dystrybucja. – Pojawia się konieczność zbierania i analizowania danych, a różne punkty końcowe integrują właśnie nowoczesne systemy bilingowe i CRM. Finalnie podnosi to jakość i skraca czas obsługi klientów – powiedział prezes PGE Systemy Krzysztof Jarosz w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna.

System CRM

Prezes PGE Systemy Krzysztof Jarosz w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna podkreślił dynamiczny rozwój rynku usług energetycznych w dobie zmian związanych m.in. z automatyzacją, cyfryzacją czy rozwojem alternatywnych źródeł energii. – Musi się on jednocześnie zmierzyć z koniecznością przetwarzania znaczącej ilości danych o klientach. Musimy także pamiętać o zmieniających się przepisach regulujących naszą działalność i implementować to w rozliczeniach. To wszystko sprawia, że podobnie jak telekomunikacja, energetyka musi w najbliższych latach przygotować się do świadczenia elastycznych usług konwergentnych. Łatwość i szybkość ich wprowadzania zależy w dużym stopniu od strategii rozwoju architektury informatycznej. Częścią tych działań jest wdrożenie dojrzałych systemów bilingowych oraz CRM, kluczowych dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw sieciowych, m.in. z branży energetycznej – powiedział.

Zdaniem prezesa Jarosza, wdrożenie kompleksowego systemu CRM i bilingu do obsługi pozwoli PGE wnieść rynek usług energetycznych na nowy poziom cyfrowego rozwoju, związanego z potrzebami klientów, którzy coraz częściej stawiają na ekologię. – Na przykład ponad 720 tys. klientów wybrało elektroniczną formę otrzymywania faktur od PGE Obrót. Świadczy to o coraz większej świadomości proekologicznej społeczeństwa, co wpisuje się w politykę naszej Grupy. Nadal są też klienci, którzy korzystają z tradycyjnych form otrzymywania faktur. W obu przypadkach pojawia się konieczność zbierania i analizowania danych, a różne punkty końcowe integrują właśnie nowoczesne systemy bilingowe i CRM. Finalnie podnosi to jakość i skraca czas obsługi klientów – stwierdził.

– Wdrożenie tego typu systemów, biorąc pod uwagę zaawansowanie istniejących programów, przynosi też wiele innych korzyści. Nie tylko kalkulują one opłaty w oparciu o pomiar i taryfę klientów, ale integrują tego typu dane z innymi procesami w przedsiębiorstwie, co pozwala m.in. ograniczyć ryzyka operacyjne i uprościć procesy zarządcze – powiedział.

Prezes podkreślił, że system ten usprawni obsługę klientów PGE Obrót i PGE Dystrybucja. – W ostatnim czasie obserwujemy w obszarze naszej działalności bardzo duże zmiany. Przykładowo, rozwój odnawialnych źródeł energii, szczególnie instalacji fotowoltaicznych, wymaga zmiany podejścia do klientów. Chodzi przede wszystkim o konieczność zaoferowania im zupełnie nowych modeli rozliczeniowych, które z kolei wymagają zupełnie nowych narzędzi informatycznych. Klienci szukają możliwości optymalizacji zużycia energii elektrycznej, a więc wymagają precyzyjnych danych dotyczących poboru energii w swoich domach lub firmach i oczekują jak najlepiej dopasowanych do swoich potrzeb taryf. Dlatego chcemy zakupić nowoczesny system, który umożliwi elastyczne podejście do klientów i pozwoli skutecznie konkurować na rynku – zaznaczył.

Dziennik Gazeta Prawna/Jędrzej Stachura

PGE wsparła odbiorców ciepła w Trójmieście

 


Powiązane artykuły

Niemcy tracą szanse, które oferuje gospodarce AI

Niemiecka gospodarka ryzykuje utratę przewagi konkurencyjnej w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI), bo ubiegają się o środki wsparcia z budżetu europejskiego...

Energa realizuje strategię Orlenu i planuje nowe bloki gazowe

Spółka w przyszłym roku ma zamiaru uruchomić dwa bloki gazowe, jeden w Grudziądzu, drugi w Ostrołęce. W planach ma jednak...
Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

E-auta nie są dobre dla klimatu, ale Szwajcarzy chcieli to ukryć

Szwajcarski Federalny Urząd ds. Środowiska wstrzymał prezentację badania dotyczącego bilansu ekologicznego samochodów elektrycznych. Wyniki sugerowały, że elektromobilność nie zawsze jest...

Udostępnij:

Facebook X X X