icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PGNiG jest bliżej czarteru tankowców LNG

PGNiG rozpoczęła procedurę czarteru metanowców do transportu LNG z USA w październiku 2019 roku. Parkiet informuje, że ma się ona zakończyć w tym kwartale.

Firma ta potrzebuje gazowców do realizacji umów free on board, które przekazują jej odpowiedzialność za ładunki zakontraktowane w USA w ramach umów z Venture Global LNG oraz Port Arthur LNG. Te ładunki nie muszą trafić do terminalu LNG w Świnoujściu, ale na rynek globalny, na którym PGNiG będzie mogło sprzedawać gaz z zyskiem.

PGNiG zakontraktowało 3,38 mld m sześc. gazu po regazyfikacji od 2023 roku w Venture Global LNG oraz 2,7 mld m sześc. od 2023 roku w Port Arthur LNG. Łącznie będzie to ponad 6 mld m sześc. rocznie do dyspozycji na rynku globalnym, jednak dostawy będą musiały zostać obsłużone przez Polaków.

Parkiet/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: PGNiG jak Shell? Polska na globalnym rynku LNG

PGNiG rozpoczęła procedurę czarteru metanowców do transportu LNG z USA w październiku 2019 roku. Parkiet informuje, że ma się ona zakończyć w tym kwartale.

Firma ta potrzebuje gazowców do realizacji umów free on board, które przekazują jej odpowiedzialność za ładunki zakontraktowane w USA w ramach umów z Venture Global LNG oraz Port Arthur LNG. Te ładunki nie muszą trafić do terminalu LNG w Świnoujściu, ale na rynek globalny, na którym PGNiG będzie mogło sprzedawać gaz z zyskiem.

PGNiG zakontraktowało 3,38 mld m sześc. gazu po regazyfikacji od 2023 roku w Venture Global LNG oraz 2,7 mld m sześc. od 2023 roku w Port Arthur LNG. Łącznie będzie to ponad 6 mld m sześc. rocznie do dyspozycji na rynku globalnym, jednak dostawy będą musiały zostać obsłużone przez Polaków.

Parkiet/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: PGNiG jak Shell? Polska na globalnym rynku LNG

Najnowsze artykuły