icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PGNiG Obrót Detaliczny odnotowało trzydziestoprocentowy wzrost sprzedaży CNG

PGNiG Obrót Detaliczny zwiększyło sprzedaż sprężonego gazu ziemnego (CNG) w pierwszym kwartale 2021 roku. Wynik jest związany z rosnącą liczbą autobusów gazowych w Polsce.

Sprzedaż CNG

– Operatorzy flot autobusowych w całej Europie aktywnie poszukują rozwiązań umożliwiających szybką redukcję emisji za rozsądną cenę. Stąd popularność autobusów napędzanych paliwem gazowym. W Polsce coraz więcej spółek zarządzających miejską komunikacją wprowadza do taborów pojazdy zasilanie gazem. Gaz ziemny to realna i tania alternatywa dla oleju napędowego, która gwarantuje natychmiastowe korzyści ekologiczne, m.in. redukcję emisji bardzo szkodliwych pyłów PM. Większa sprzedaż paliwa CNG w Polsce wpisuje się w trend rosnącego wykorzystania gazu ziemnego w naszym kraju. To niezwykle ważne w procesie transformacji energetycznej w kierunku nisko- i zeroemisyjności – podkreśla Paweł Majewski, prezes PGNiG.

W 2020 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 3 206 nowych autobusów gazowych, co oznacza wzrost o ponad 24 procent względem 2019 roku. Europejskimi liderami rozwoju gazomobilności są Francja, gdzie zarejestrowano 1 002 nowe autobusy gazowe, Hiszpania (524), Szwecja (464) i Włochy (337). Polska również znalazła się w czołówce europejskich krajów ze 165 nowymi autobusami na gaz – podaje PGNiG.

– Autobusy gazowe są chętnie wybierane przez polskich przewoźników, ponieważ gwarantują konkretne korzyści. Nie tylko spełniają najnowsze ekologiczne normy, ale są także około połowę tańsze w zakupie od autobusów elektrycznych i mają zasięgi zbliżone do ich odpowiedników na olej napędowy, niższe są również ich koszty eksploatacji. To przekłada się na wysoki udział rejestracji nowych pojazdów gazowych w segmencie autobusów miejskich, który od 2019 roku utrzymuje się w Polsce na poziomie powyżej 20 procent – mówi Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

PGNiG zaznacza, że duże zainteresowanie autobusami gazowymi utrzymało się również w pierwszym kwartale 2021 roku. Spośród blisko 100 nowych pojazdów zarejestrowanych w Polsce w tym okresie aż 22 są napędzane gazem. Ekologiczne autobusy trafiły między innymi do Suwałk, Rzeszowa i Warszawy. Rosnąca liczba autobusów gazowych przełożyła się na wzrost sprzedaży paliwa CNG przez PGNiG Obrót Detaliczny – czytamy w komunikacie.

PGNiG/Jędrzej Stachura

PGNiG odnotowało prawie stuprocentowy wzrost sprzedaży LNG w pierwszym kwartale 2021 roku

PGNiG Obrót Detaliczny zwiększyło sprzedaż sprężonego gazu ziemnego (CNG) w pierwszym kwartale 2021 roku. Wynik jest związany z rosnącą liczbą autobusów gazowych w Polsce.

Sprzedaż CNG

– Operatorzy flot autobusowych w całej Europie aktywnie poszukują rozwiązań umożliwiających szybką redukcję emisji za rozsądną cenę. Stąd popularność autobusów napędzanych paliwem gazowym. W Polsce coraz więcej spółek zarządzających miejską komunikacją wprowadza do taborów pojazdy zasilanie gazem. Gaz ziemny to realna i tania alternatywa dla oleju napędowego, która gwarantuje natychmiastowe korzyści ekologiczne, m.in. redukcję emisji bardzo szkodliwych pyłów PM. Większa sprzedaż paliwa CNG w Polsce wpisuje się w trend rosnącego wykorzystania gazu ziemnego w naszym kraju. To niezwykle ważne w procesie transformacji energetycznej w kierunku nisko- i zeroemisyjności – podkreśla Paweł Majewski, prezes PGNiG.

W 2020 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 3 206 nowych autobusów gazowych, co oznacza wzrost o ponad 24 procent względem 2019 roku. Europejskimi liderami rozwoju gazomobilności są Francja, gdzie zarejestrowano 1 002 nowe autobusy gazowe, Hiszpania (524), Szwecja (464) i Włochy (337). Polska również znalazła się w czołówce europejskich krajów ze 165 nowymi autobusami na gaz – podaje PGNiG.

– Autobusy gazowe są chętnie wybierane przez polskich przewoźników, ponieważ gwarantują konkretne korzyści. Nie tylko spełniają najnowsze ekologiczne normy, ale są także około połowę tańsze w zakupie od autobusów elektrycznych i mają zasięgi zbliżone do ich odpowiedników na olej napędowy, niższe są również ich koszty eksploatacji. To przekłada się na wysoki udział rejestracji nowych pojazdów gazowych w segmencie autobusów miejskich, który od 2019 roku utrzymuje się w Polsce na poziomie powyżej 20 procent – mówi Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

PGNiG zaznacza, że duże zainteresowanie autobusami gazowymi utrzymało się również w pierwszym kwartale 2021 roku. Spośród blisko 100 nowych pojazdów zarejestrowanych w Polsce w tym okresie aż 22 są napędzane gazem. Ekologiczne autobusy trafiły między innymi do Suwałk, Rzeszowa i Warszawy. Rosnąca liczba autobusów gazowych przełożyła się na wzrost sprzedaży paliwa CNG przez PGNiG Obrót Detaliczny – czytamy w komunikacie.

PGNiG/Jędrzej Stachura

PGNiG odnotowało prawie stuprocentowy wzrost sprzedaży LNG w pierwszym kwartale 2021 roku

Najnowsze artykuły