icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP PLK zwiększa bezpieczeństwo w województwie łódzkim

(PKP PLK)

W sierpniu zakończą się prace na 38 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. instalują na nich dodatkowe urządzenia ostrzegawcze oraz poprawiają warunki przejazdu. W ramach programu poprawy bezpieczeństwa, zarządca infrastruktury modernizuje ponad 300 przejazdów kolejowo-drogowych w Polsce.  

Na wszystkich przejazdach kolejowo-drogowych montowane są nowe samoczynne sygnalizacje przejazdowe ostrzegające kierowców. Odnawiana jest nawierzchnia, oświetlenie i tory, co poprawia płynność ruchu drogowego. Modernizacja przejazdów pozwoli na szybszą jazdę pociągów, gdyż zabezpieczenia montowane na skrzyżowaniach gwarantują wymagany poziom bezpieczeństwa przy rosnącej liczbie aut. Dodatkowo skrzyżowania kolejowo-drogowe będą wyposażone w urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń. Inwestycja prowadzona na terenie województwa jest częścią szeroko zakrojonego programu przejazdowego, prowadzonego w całym kraju. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują łącznie ponad 300 przejazdów kolejowo-drogowych. Koszt zadania to ponad 300 mln zł.

W województwie łódzkim modernizacja obejmuje przejazdy min. w powiatach: pabianickim 5 (Chechło Pierwsze, Dobroń, Przygoń, Szynkielew, Szynkielew Trzeci), wieluńskim 4 (Dzietrzniki (2), Pątnów, Wieluń), pajęczańskim 3 (Dubidze-Kolonia, Huta, droga Ważne Młyny Kolonia-Dworszowice Kościelne), zduńskowolskim 3 (Beniaminów, Gajewniki-Kolonia, Zduńska Wola (Ochraniew), kutnowskim 2 (Kutno (Gołębiewek Stary), Raciborów), łaskim 2 (Borszewice Kolejowe, Kopyść), poddębickim 2 (Busina-Kolonia, Janki), bełchatowskim 1 (Rusiec-Kolonia) oraz w Łodzi 1.

Bezpieczeństwo to jeden z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych uwzględniają budowę wiaduktów, podziemnych przejść dla pieszych, tuneli drogowych oraz dodatkowych zabezpieczeń przejazdów kolejowo-drogowych.

Poza działaniami technicznymi, podnoszącymi poziom bezpieczeństwa na przejazdach, Polskie Linie Kolejowe od 11 lat prowadzą kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Jej celem jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych.

Realizowany przez PLK kompleksowy program poprawy bezpieczeństwa przynosi rezultat. Od 2011 roku liczba wypadków na kolei zmniejszyła się o jedną czwartą, a osób poszkodowanych o 44%. W 2014 roku na przejazdach zanotowano o 14% mniej wypadków niż w 2013.

(PKP PLK)

W sierpniu zakończą się prace na 38 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. instalują na nich dodatkowe urządzenia ostrzegawcze oraz poprawiają warunki przejazdu. W ramach programu poprawy bezpieczeństwa, zarządca infrastruktury modernizuje ponad 300 przejazdów kolejowo-drogowych w Polsce.  

Na wszystkich przejazdach kolejowo-drogowych montowane są nowe samoczynne sygnalizacje przejazdowe ostrzegające kierowców. Odnawiana jest nawierzchnia, oświetlenie i tory, co poprawia płynność ruchu drogowego. Modernizacja przejazdów pozwoli na szybszą jazdę pociągów, gdyż zabezpieczenia montowane na skrzyżowaniach gwarantują wymagany poziom bezpieczeństwa przy rosnącej liczbie aut. Dodatkowo skrzyżowania kolejowo-drogowe będą wyposażone w urządzenia do monitoringu i rejestracji zdarzeń. Inwestycja prowadzona na terenie województwa jest częścią szeroko zakrojonego programu przejazdowego, prowadzonego w całym kraju. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują łącznie ponad 300 przejazdów kolejowo-drogowych. Koszt zadania to ponad 300 mln zł.

W województwie łódzkim modernizacja obejmuje przejazdy min. w powiatach: pabianickim 5 (Chechło Pierwsze, Dobroń, Przygoń, Szynkielew, Szynkielew Trzeci), wieluńskim 4 (Dzietrzniki (2), Pątnów, Wieluń), pajęczańskim 3 (Dubidze-Kolonia, Huta, droga Ważne Młyny Kolonia-Dworszowice Kościelne), zduńskowolskim 3 (Beniaminów, Gajewniki-Kolonia, Zduńska Wola (Ochraniew), kutnowskim 2 (Kutno (Gołębiewek Stary), Raciborów), łaskim 2 (Borszewice Kolejowe, Kopyść), poddębickim 2 (Busina-Kolonia, Janki), bełchatowskim 1 (Rusiec-Kolonia) oraz w Łodzi 1.

Bezpieczeństwo to jeden z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych uwzględniają budowę wiaduktów, podziemnych przejść dla pieszych, tuneli drogowych oraz dodatkowych zabezpieczeń przejazdów kolejowo-drogowych.

Poza działaniami technicznymi, podnoszącymi poziom bezpieczeństwa na przejazdach, Polskie Linie Kolejowe od 11 lat prowadzą kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Jej celem jest podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych.

Realizowany przez PLK kompleksowy program poprawy bezpieczeństwa przynosi rezultat. Od 2011 roku liczba wypadków na kolei zmniejszyła się o jedną czwartą, a osób poszkodowanych o 44%. W 2014 roku na przejazdach zanotowano o 14% mniej wypadków niż w 2013.

Najnowsze artykuły