AlertEnergetykaMotoryzacjaŚrodowisko

Producenci ciężarówek stawiają na wodór, aby przedłużyć żywotność silników spalinowych

Niektórzy z największych producentów ciężarówek na świecie, w tym Volvo i MAN, przerabiają silniki spalinowe, aby mogły działać na niskoemisyjnym wodorze zamiast zanieczyszczającego środowisko diesla. Jest to szybsze i tańsze rozwiązanie ich wyzwań związanych z przejściem na czystą energię, które może dać technologii spalinowej nowe życie.

Globalny przemysł produkcji ciężarówek stoi przed skomplikowanym zadaniem osiągnięcia zerowej emisji. Akumulatory elektryczne są zbyt ciężkie do operacji dalekobieżnych i długo się ładują. Wykorzystanie ogniw paliwowych wodorowych do generowania energii elektrycznej zmniejsza wagę i zwiększa zasięg ciężarówek, ale przejście na tę technologię jest kosztowne, ponieważ firmy muszą zaprojektować nowe systemy ciężarówek.

Dlatego producenci ciężarówek i ich dostawcy skupili się na rozwijaniu silników spalinowych napędzanych wodorem jako szybszego, tańszego rozwiązania, które może opierać się na istniejących liniach produkcyjnych, które od lat są kluczowym motorem gospodarczym w krajach takich jak Niemcy, powiedzieli Reuterowi przedstawiciele głównych marek ciężarówek i ich dostawców.

Obawy o to, co stanie się z tysiącami miejsc pracy w zakładach produkujących silniki, rosną, gdy producenci ciężarówek przechodzą na opcje akumulatorowe i ogniwa paliwowe.

W swoim pierwszym projekcie pilotażowym MAN dostarczy około 200 ciężarówek z silnikami napędzanymi wodorem europejskim klientom w przyszłym roku do testowania w ich flotach, co jest kluczowym krokiem w drodze do masowej produkcji.

Producenci ciężarówek nadal inwestują w rozwój ogniw paliwowych wodorowych, ponieważ uważają, że obie technologie mogą istnieć obok siebie dla różnych typów pojazdów i zastosowań.

Szwedzki producent ciężarówek Volvo AB, który twierdzi, że również będzie miał ciężarówki z ogniwami paliwowymi wodorowymi „dostępne komercyjnie w drugiej połowie tej dekady”, planuje testy modeli silników spalinowych na wodór zaczynające się w 2026 roku.

Reuters / Mateusz Gibała

Rosjanie będą testować górnicze wywrotki wodorowe


Powiązane artykuły

ropa wydobycie ropy

USA kontra OPEC+: Nafta, napięcia i niepewność

Spadające ceny ropy i decyzje OPEC+ o zwiększeniu wydobycia zmuszają amerykańskich producentów do ograniczania inwestycji i cięcia kosztów. Przedstawiciele sektora...

Rewolucja w Paryżu; strefy czystego powietrza zniesione

We Francji zostaną zniesione miejskie strefy niskiej emisji (LEZ). Auta spalinowe, które nie spełniają wyśrubowanych norm emisji spalin znowu będą...
Elektrociepłownia Pruszków. Fot. PGNiG Termika.

PGNiG obniży ceny gazu. Odbiorcy zapłacą ponad 10 procent mniej

URE zatwierdziło nową taryfę PGNiG, która obniży koszty gazu. Oszczędzą zarówno osoby prywatne, wspólnoty jak i podmioty objęte ochroną taryfową...

Udostępnij:

Facebook X X X