icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PSPA przedstawi wkrótce propozycje wsparcia rynku używanych samochodów elektrycznych

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) w najbliższych tygodniach planuje przedstawić propozycje, jak w polskich warunkach powinien wyglądać mechanizm wsparcia używanych samochodów elektrycznych, poinformował ISBnews kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA Jan Wiśniewski.

– Rynek elektromobilności jest rynkiem stosunkowo nowym i rządzi się nieco innymi zasadami niż obszar motoryzacji konwencjonalnej. O ile w 2019 i 2020 udział nowych samochodów w łącznej liczbie pojazdów po raz pierwszy rejestrowanych w Polsce wynosił odpowiednio 38 procent i 36 procent, o tyle w segmencie BEV był znacznie wyższy. Jak wynika z 'Polish EV Outlook 2021′, osiągnął poziom odpowiednio 68 procent i 80 procent. W I połowie 2021 roku wyniósł 76 procent i to jeszcze przed wdrożeniem dopłat z programu 'Mój Elektryk’, który doprowadzi do dalszego, zdecydowanego wzrostu udziału pojazdów nowych – powiedział Wiśniewski w rozmowie z ISBnews.

Według niego, na wszystkich rynkach europejskich obserwujemy dużo wyższy popyt na nowe, zeroemisyjne pojazdy niż na używane. – Jednak biorąc pod uwagę polskie realia powinniśmy się zastanowić, jak możemy zwiększyć udział EV w rejestracjach pojazdów na rynku wtórnym. Instrumenty wsparcia używanych samochodów elektrycznych są uruchamiane w wybranych europejskich państwach – na Litwie czy w Niemczech. W kolejnych tygodniach przedstawimy propozycje, jak analogiczny mechanizm mógłby wyglądać w polskich warunkach – zapowiedział Wiśniewski.

ISB News/Michał Perzyński

Wiśniewski: Samochody elektryczne zdominują przyszłość. Wodór będzie uzupełnieniem (ROZMOWA)

 

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) w najbliższych tygodniach planuje przedstawić propozycje, jak w polskich warunkach powinien wyglądać mechanizm wsparcia używanych samochodów elektrycznych, poinformował ISBnews kierownik Centrum Badań i Analiz PSPA Jan Wiśniewski.

– Rynek elektromobilności jest rynkiem stosunkowo nowym i rządzi się nieco innymi zasadami niż obszar motoryzacji konwencjonalnej. O ile w 2019 i 2020 udział nowych samochodów w łącznej liczbie pojazdów po raz pierwszy rejestrowanych w Polsce wynosił odpowiednio 38 procent i 36 procent, o tyle w segmencie BEV był znacznie wyższy. Jak wynika z 'Polish EV Outlook 2021′, osiągnął poziom odpowiednio 68 procent i 80 procent. W I połowie 2021 roku wyniósł 76 procent i to jeszcze przed wdrożeniem dopłat z programu 'Mój Elektryk’, który doprowadzi do dalszego, zdecydowanego wzrostu udziału pojazdów nowych – powiedział Wiśniewski w rozmowie z ISBnews.

Według niego, na wszystkich rynkach europejskich obserwujemy dużo wyższy popyt na nowe, zeroemisyjne pojazdy niż na używane. – Jednak biorąc pod uwagę polskie realia powinniśmy się zastanowić, jak możemy zwiększyć udział EV w rejestracjach pojazdów na rynku wtórnym. Instrumenty wsparcia używanych samochodów elektrycznych są uruchamiane w wybranych europejskich państwach – na Litwie czy w Niemczech. W kolejnych tygodniach przedstawimy propozycje, jak analogiczny mechanizm mógłby wyglądać w polskich warunkach – zapowiedział Wiśniewski.

ISB News/Michał Perzyński

Wiśniewski: Samochody elektryczne zdominują przyszłość. Wodór będzie uzupełnieniem (ROZMOWA)

 

Najnowsze artykuły