icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Norwegowie budują podmorski statek

Norweska firma Rem Offshore zleciła Myklebust Verft budowę innowacyjnego statku podmorskiego. Jest to pionierski statek, który będzie specjalizować się w wykonywaniu ciężkich prac budowlanych zarówno w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej, jak i podmorskiej.

Europejskie Centrum Żeglugi i Morskiego Transportu (ESCV) planuje wdrożyć szereg innowacji, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii o niemal połowę w porównaniu z obecnymi standardami na rynku. Statek spełni przyszłe wymogi dotyczące zerowej emisji od produkcji do użytkowania.

– To kamień milowy dla Rem Offshore. Zamawiamy nasz pierwszy statek o zerowej emisji netto i robimy duży krok w przyszłość. Nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli zaoferować statek na rynku i wierzymy, że nasi klienci docenią możliwość bardziej wydajnej i zrównoważonej działalności – powiedział Lars Conradi Andersen, dyrektor generalny Rem Offshore

Statek będzie wyposażony w dwupaliwowe silniki zasilane metanolem oraz akumulatory. Cały sprzęt (włączając w to dźwig o udźwigu 250 ton) będzie zasilany elektrycznie i będzie odzyskiwał energię do akumulatorów.

Skipsteknisk wspólnie z firmami Rem i Myklebust opracował wszechstronną platformę, której dostawa jest zaplanowana na rok 2026. Kontrakt obejmuje możliwość konstrukcji kolejnego statku.

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że firma Rem Offshore wybrała firmę Myklebust Verft do budowy tego przyjaznego dla środowiska statku. To zadanie jest wyrazem uznania dla wszystkich naszych pracowników i jakości. Projekt będzie miał również duże pozytywne skutki w naszym regionie – powiedział Leiv Sindre Muren, dyrektor generalny Myklebust Verft.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Przemysł obronny potrzebuje energii, by nie przegrać wojny przez za dużo kotów na dysku

Norweska firma Rem Offshore zleciła Myklebust Verft budowę innowacyjnego statku podmorskiego. Jest to pionierski statek, który będzie specjalizować się w wykonywaniu ciężkich prac budowlanych zarówno w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej, jak i podmorskiej.

Europejskie Centrum Żeglugi i Morskiego Transportu (ESCV) planuje wdrożyć szereg innowacji, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii o niemal połowę w porównaniu z obecnymi standardami na rynku. Statek spełni przyszłe wymogi dotyczące zerowej emisji od produkcji do użytkowania.

– To kamień milowy dla Rem Offshore. Zamawiamy nasz pierwszy statek o zerowej emisji netto i robimy duży krok w przyszłość. Nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli zaoferować statek na rynku i wierzymy, że nasi klienci docenią możliwość bardziej wydajnej i zrównoważonej działalności – powiedział Lars Conradi Andersen, dyrektor generalny Rem Offshore

Statek będzie wyposażony w dwupaliwowe silniki zasilane metanolem oraz akumulatory. Cały sprzęt (włączając w to dźwig o udźwigu 250 ton) będzie zasilany elektrycznie i będzie odzyskiwał energię do akumulatorów.

Skipsteknisk wspólnie z firmami Rem i Myklebust opracował wszechstronną platformę, której dostawa jest zaplanowana na rok 2026. Kontrakt obejmuje możliwość konstrukcji kolejnego statku.

– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że firma Rem Offshore wybrała firmę Myklebust Verft do budowy tego przyjaznego dla środowiska statku. To zadanie jest wyrazem uznania dla wszystkich naszych pracowników i jakości. Projekt będzie miał również duże pozytywne skutki w naszym regionie – powiedział Leiv Sindre Muren, dyrektor generalny Myklebust Verft.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Przemysł obronny potrzebuje energii, by nie przegrać wojny przez za dużo kotów na dysku

Najnowsze artykuły