icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Strefa Czystego Transportu w Warszawie nie wpuści leciwych aut spalinowych

Radni Warszawy przegłosowali utworzenie Strefy Czystego Transportu od przyszłego roku, która nie wpuści najstarszych samochodów spalinowych do wyznaczonych części miasta.

Fragmenty pięciu dzielnic Warszawy – Śródmieścia, Woli, Żoliborza, Ochoty i Pragi-Południe, ma zostać objętych SCT. Strefa ma obowiązywać od pierwszego lipca 2024 roku i wpuszczać jedynie samochody spełniające standard EURO 2 w przypadku benzyny i EURO 4 w odniesieniu do samochodów na olej napędowy. Zakaz wjazdu ma obowiązywać samochody diesla starsze niż 18 lat i benzynowe powyżej 27 lat. Mieszkańcy strefy mają być wyłączeni z regulacji w dwóch etapach ich wdrożenia do stycznia 2028 roku.

Uchwała przeszła dzięki 37 głosom poparcia. Sprzeciwili się politycy Prawa i Sprawiedliwości będący w opozycji Rady Miasta.

RDC / Wojciech Jakóbik

Zakaz starych samochodów spalinowych, czyli Strefa Czystego Transportu. Spięcie

Radni Warszawy przegłosowali utworzenie Strefy Czystego Transportu od przyszłego roku, która nie wpuści najstarszych samochodów spalinowych do wyznaczonych części miasta.

Fragmenty pięciu dzielnic Warszawy – Śródmieścia, Woli, Żoliborza, Ochoty i Pragi-Południe, ma zostać objętych SCT. Strefa ma obowiązywać od pierwszego lipca 2024 roku i wpuszczać jedynie samochody spełniające standard EURO 2 w przypadku benzyny i EURO 4 w odniesieniu do samochodów na olej napędowy. Zakaz wjazdu ma obowiązywać samochody diesla starsze niż 18 lat i benzynowe powyżej 27 lat. Mieszkańcy strefy mają być wyłączeni z regulacji w dwóch etapach ich wdrożenia do stycznia 2028 roku.

Uchwała przeszła dzięki 37 głosom poparcia. Sprzeciwili się politycy Prawa i Sprawiedliwości będący w opozycji Rady Miasta.

RDC / Wojciech Jakóbik

Zakaz starych samochodów spalinowych, czyli Strefa Czystego Transportu. Spięcie

Najnowsze artykuły