Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” i Izba Domów Maklerskich przeprowadziły badanie relacji inwestorskich wśród spółek WIG30. W energetyce wyróżniony został Tauron, który zajął pierwszą lokatę według inwestorów indywidualnych. Spółka jednocześnie przyznaje, że od połowy ubiegłego roku kwestią numer jeden są plany wydzielenia aktywów węglowych z grup energetycznych.
Inwestorzy pytają o wydzielenie aktywów węglowych
Inwestorzy instytucjonalni najczęściej kontaktują się ze spółką podczas konferencji inwestorskich lub w sposób bezpośredni – w formie tele i wideokonferencji. Dla tej grupy inwestorów najważniejsze jest poznanie strategii dotyczącej przyszłości firmy i branży oraz zagadnień regulacyjnych, które istotnie wpływają na sektor. – Od połowy ubiegłego roku pytaniem numer jeden są plany dotyczące wydzielenia aktywów węglowych z grup energetycznych. Inwestorzy instytucjonalni oczekują szybkiego i konstruktywnego komentowania wydarzeń, które dotyczą nie tylko samej spółki, ale również sektora, w którym spółka działa – przyznaje Tauron w komunikacie.
Chodzi o zaakceptowany przez ministerstwo aktywów państwowych projekt wydzielenia aktywów węglowych do osobnego podmiotu, który byłby zarządzany przez państwo i gwarantował stabilność dostaw. Spółki elektroenergetyczne, które przekazałyby aktywa węglowe, coraz mniej rentowne przez drożejące ceny uprawień do emisji CO2, mogłyby skoncentrować się na inwestycjach w zielone źródła wytwórcze.
Inwestorzy indywidualni
Z kole inwestorzy indywidualni zazwyczaj oczekują informacji na tematy związane z poziomem kursu akcji, dywidendą, projektami inwestycyjnymi oraz, podobnie jak inwestorzy instytucjonalni, perspektywami wydzielania aktywów węglowych z grup energetycznych. W tej grupie rośnie liczba fachowców dysponujących ogromną wiedzą analityczną na temat branży energetycznej.
– Dobre relacje inwestorskie to przewidywalność, otwartość na pytania inwestorów i rzetelna komunikacja zarówno w dobrych, jak i trudniejszych okresach. Dobrych relacji z inwestorami nie buduje się z dnia na dzień – to praca na lata. Jesteśmy świadomi, że raz podważone zaufanie trudno jest ponownie odzyskać. Dlatego też dbamy o profesjonalizm osób odpowiedzialnych za wizerunek Tauron tak na rynku kapitałowym, jak i w komunikacji z naszym otoczeniem – wyjaśnia Marek Wadowski, p.o. prezesa zarządu Tauron.
Tauron triumfował cztery razy w siedmiu dotychczasowych edycjach badania.
Tauron/Bartłomiej Sawicki
Maj: Pożegnanie z węglem będzie tańsze niż trwanie przy nim (ROZMOWA)