icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Trzecia fabryka Tesli ma powstać w Chinach

Tesla rusza na podbój Chin. Chce w przyszłości tygodniowo produkować tam 3000 pojazdów Model 3.

W ciągu dwóch lat koncern zamierza zainwestować w fabryki samochodów ponad 6 mld dolarów. Model 3 miałaby być produkowany w Szanghaju. Według Tesli Chiny są największym na świecie rynkiem aut elektrycznych, na którym spółka realizuje projekt Gigafactory 3. Dzięki większej lokalizacji produkcji będzie wykorzystywał lokalne zasoby.

Tesla Gigafactory 1 to zakład znajdujący się w Clark w Nevadzie, który produkuje baterie i podzespoły do Modelu 3. Z kolei Gigafactory 2 to elektrownia słoneczna Buffalo w stanie Nowy Jork.

Tesla przyznaje, że ze względu na pewne niejasności w Chinach nie narzuca ram czasowych realizacji projektu Gigafactory 3. Chodzi m.in. o otoczenie regulacyjne czy ograniczenia w łańcuchu dostaw. Koncern zapewnia jednak, że chce przyspieszyć prace nad inwestycją, bo może ona pomóc w ekspansji na rynku chińskim. W lipcu prezes Tesli Ellon Musk podpisał z rządem Szanghaju umowę o budowie nowej fabryki samochodów wartą 2 mld dolarów. Pierwsze samochody miałyby zjechać z taśmy po dwóch latach po rozpoczęciu budowy fabryki. Dzięki tej inwestycji Tesla liczy, że w przeciągu 2-3 lat uda się jej zwiększyć produkcję swoich aut do 500 000 rocznie.

Rynek samochodów elektrycznych w Chinach wydaje się perspektywiczny zwłaszcza, że ten kraj chce aby wszystkie pojazdy miały napęd elektryczny do 2030 roku. W 2017 roku w Państwie Środka sprzedano ponad 28 mln samochodów. Do 2025 roku sprzedaż ma sięgnąć 35 mln sztuk.

China Daily/Piotr Stępiński

Tesla rusza na podbój Chin. Chce w przyszłości tygodniowo produkować tam 3000 pojazdów Model 3.

W ciągu dwóch lat koncern zamierza zainwestować w fabryki samochodów ponad 6 mld dolarów. Model 3 miałaby być produkowany w Szanghaju. Według Tesli Chiny są największym na świecie rynkiem aut elektrycznych, na którym spółka realizuje projekt Gigafactory 3. Dzięki większej lokalizacji produkcji będzie wykorzystywał lokalne zasoby.

Tesla Gigafactory 1 to zakład znajdujący się w Clark w Nevadzie, który produkuje baterie i podzespoły do Modelu 3. Z kolei Gigafactory 2 to elektrownia słoneczna Buffalo w stanie Nowy Jork.

Tesla przyznaje, że ze względu na pewne niejasności w Chinach nie narzuca ram czasowych realizacji projektu Gigafactory 3. Chodzi m.in. o otoczenie regulacyjne czy ograniczenia w łańcuchu dostaw. Koncern zapewnia jednak, że chce przyspieszyć prace nad inwestycją, bo może ona pomóc w ekspansji na rynku chińskim. W lipcu prezes Tesli Ellon Musk podpisał z rządem Szanghaju umowę o budowie nowej fabryki samochodów wartą 2 mld dolarów. Pierwsze samochody miałyby zjechać z taśmy po dwóch latach po rozpoczęciu budowy fabryki. Dzięki tej inwestycji Tesla liczy, że w przeciągu 2-3 lat uda się jej zwiększyć produkcję swoich aut do 500 000 rocznie.

Rynek samochodów elektrycznych w Chinach wydaje się perspektywiczny zwłaszcza, że ten kraj chce aby wszystkie pojazdy miały napęd elektryczny do 2030 roku. W 2017 roku w Państwie Środka sprzedano ponad 28 mln samochodów. Do 2025 roku sprzedaż ma sięgnąć 35 mln sztuk.

China Daily/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły