EnergetykaOpinie

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Grafika: Freepik / Jędrzej Stachura

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Grafika: Freepik / Jędrzej Stachura

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (8.01-12.01.2024 r.).

1. Perzyński: Era tanich elektryków z Chin może dobiec końca

– Niedobór statków u chińskich armatorów do przewozu samochodów elektrycznych spowodował wzrost cen transportu do rekordowego poziomu i ograniczył przepływ eksportu pojazdów elektrycznych z Chin do Europy. Ceny chińskich elektryków mogą wzrosnąć – pisze Jacek Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

2. Przybyszewski: Kolejne porwanie statku w Zatoce Omańskiej może być zemstą Iranu

– Irański bazoszpiegowiec został wczoraj w nocy najpewniej celowo uszkodzony przez bliżej nieokreślone siły specjalne. Okręt ten wycofuje się z powrotem do Zatoki Perskiej. W odwecie siły irańskie zajęły statek handlowy, który płynął przez Zatokę Omańską. Pozycja Iranu i Hutich osłabła, ale ani jedni ani drudzy nie zamierzają spuścić z tonu – pisze Łukasz Przybyszewski, prezes Abhaseed Foundation Fund.

3. Pogroszewski: Cena hurtowa energii jest niższa od tej mrożonej w Polsce

Instytut Jagielloński podkreśla, że cena hurtowa energii na giełdzie jest znacząco niższa od tej mrożonej w ramach tarczy solidarnościowej. – Polska cechowała się stosunkowo wysoką średnią ceną na rynku hurtowym (112 EUR/MWh). Pomimo tego należy zauważyć, że jest znacząco niższa niż cena maksymalna zaoferowana w ramach tzw. Tarczy Solidarnościowej dla odbiorców końcowych, która wynosiła 694 PLN/MWh – wskazuje Sebastian Pogroszewski w BiznesAlert.pl.

4. Fedorska: Miliardowe ryzyko fabryki baterii do elektryków w Niemczech

– O ile niemieckie media nie podają konkretnej formy wsparcia fabryki Northvolt w Heide, media szwedzkie zwracają uwagę na to, że to wsparcie składa się z czystej dotacji oraz pożyczek – pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.

5. Kuffel: Czarna seria pirackich problemów ropy

– Już od połowy listopada coraz częściej mówiło się o „pirackich problemach” Kanału Sueskiego, jednak ostatnie dwa tygodnie okazały się naprawdę czarnym okresem dla armatorów korzystających z najkrótszej drogi pomiędzy Bliskim Wschodem a Europą – pisze Magdalena Kuffel, współpracownik BiznesAlert.pl.


Powiązane artykuły

Prof. Jakub Kupecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ). Fot. Ministerstwo przemysłu

Reaktor Maria ma nowego dyrektora. Zaczyna od września

Ministerstwo przemysłu poinformowało, że nowym dyrektorem Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ), sprawującego pieczę nad Reaktorem Maria, będzie prof. Jakub Kupecki....

Orlen pomógł Czechom zerwać z rosyjską ropą

Koncern poinformował, że od marca 2025 roku wszystkie jego rafinerie korzystają z ropy naftowej spoza Rosji. Ostatnia dostawa została zrealizowana...

Austria wydała w 2024 roku 10 miliardów euro na paliwa kopalne

W zeszłym roku do Austrii importowano paliwa kopalne za kwotę 10 miliardów euro. Ropa i gaz pochodziły m.in. z Kazachstanu,...

Udostępnij:

Facebook X X X