Najważniejsze informacje dla biznesu

Amerykanie chcą walczyć z zalewem zielonej chińszczyzny

Departament Skarbu USA ostrzega, że Chiny mogą zalać świat nadwyżką produkcji OZE, baterii i samochodów elektrycznych z którą nie mają co zrobić i uderzyć w konkurencję. Podobne obawy zgłaszają Niemcy.

Sekretarz skarbu USA Janet Yellen uznaje zalew rynku towarami energetyki odnawialnej i elektromobilności za nieuczciwe praktyki rynkowe, o których będzie rozmawiać podczas wizyty w Pekinie. – Polityka chińska może doprowadzić do zalania naszego rynku samochodami, tworząc zagrożenia dla naszego bezpieczeństwa narodowego. Nie pozwolę na to na mojej warcie – zastrzegł prezydent USA Joe Biden w lutym 2024 roku.

Biały Dom planuje omówić z Chinami wpływ ich polityki na łańcuchy dostaw z USA a sam rozwija legislację mającą promować produkcję krajową: Inflation Reduction Act oraz CHIPS and Science Act.

Podobne obawy pojawiają się w Europie, szczególnie w Niemczech. Financial Times podał, że samochody elektryczne z Chin mogą odpowiadać za 25 procent rynku europejskiego w 2024 roku. Europejczycy nie rozwinęli dotąd wystarczającej alternatywy na własnym rynku.

CNBC / Financial Times / Wojciech Jakóbik

Amerykanie blokują chińskie komponenty samochodów elektrycznych. Sygnał dla Izery

Departament Skarbu USA ostrzega, że Chiny mogą zalać świat nadwyżką produkcji OZE, baterii i samochodów elektrycznych z którą nie mają co zrobić i uderzyć w konkurencję. Podobne obawy zgłaszają Niemcy.

Sekretarz skarbu USA Janet Yellen uznaje zalew rynku towarami energetyki odnawialnej i elektromobilności za nieuczciwe praktyki rynkowe, o których będzie rozmawiać podczas wizyty w Pekinie. – Polityka chińska może doprowadzić do zalania naszego rynku samochodami, tworząc zagrożenia dla naszego bezpieczeństwa narodowego. Nie pozwolę na to na mojej warcie – zastrzegł prezydent USA Joe Biden w lutym 2024 roku.

Biały Dom planuje omówić z Chinami wpływ ich polityki na łańcuchy dostaw z USA a sam rozwija legislację mającą promować produkcję krajową: Inflation Reduction Act oraz CHIPS and Science Act.

Podobne obawy pojawiają się w Europie, szczególnie w Niemczech. Financial Times podał, że samochody elektryczne z Chin mogą odpowiadać za 25 procent rynku europejskiego w 2024 roku. Europejczycy nie rozwinęli dotąd wystarczającej alternatywy na własnym rynku.

CNBC / Financial Times / Wojciech Jakóbik

Amerykanie blokują chińskie komponenty samochodów elektrycznych. Sygnał dla Izery

Najnowsze artykuły