icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Volkswagen zamawia kobalt, by produkować baterie litowo-jonowe do pojazdów elektrycznych

Według Agencji Reuters, Volkswagen planuje zapewnić sobie długookresowe dostawy kobaltu, który jest jednym z podstawowych minerałów wykorzystywanych przy produkcji baterii litowo-jonowych.

Niemiecki koncern podjął w tym celu rozmowy z wytwórcami tego metalu. Dostawy rozpoczną się w 2019 r. i potrwają 10 lat. Producenci kobaltu mają przedstawić swoje oferty do końca września a kontrakty zostaną zawarte przed upływem bieżącego roku.

Przedstawiciele Volkswagena nie ujawnili szczegółów dotyczących planowanych dostaw, jednak przyznali, że koncern do 2025 r. będzie potrzebował rocznie baterii litowo-jonowych o łącznej pojemności przekraczającej 150 GWh.

W związku z rozwojem rynku samochodów elektrycznych, światowy popyt na materiały wykorzystywane przy produkcji baterii, m. in. kobalt i lit, gwałtownie wzrośnie.

Głównym producentem kobaltu jest Demokratyczna Republika Konga, która odpowiada za 65% światowych dostaw tego minerału.

Wśród pozostałych największych dostawców należy wymienić Kanadę, Chiny, Rosję, Australię oraz Zambię. W 2017 r. dostawy kobaltu wyniosą ok. 100,000 ton.
W grupie podmiotów gospodarczych, największym producentem kobaltu jest szwajcarski koncern Glencorne (ponad 28,000 ton w 2016 r.).

Ceny kobaltu osiągnęły najwyższy poziom od października 2008 r. (około 30 dolarów za funt). Są trzykrotnie wyższe niż w grudniu 2015 r. (10 dolarów za funt).

Według Agencji Reuters, Volkswagen w 2025 r. będzie potrzebował od 24,000 do 36,000 ton kobaltu rocznie, co przy obecnym poziomie cen oznacza wydatek rzędu 1,6-2,4 miliarda dolarów.

Producenci należący do Grupy Volkswagena do 2025 r. wprowadzą na rynek 80 nowych, zelektryfikowanych modeli.

Łącznie, na projekty związane z elektromobilnością, koncern z Wolfsburga zamierza przeznaczyć 70 miliardów euro. Produkcja pojazdów elektrycznych Volkswagena do 2025 r. ma osiągnąć poziom trzech milionów sztuk rocznie.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

Według Agencji Reuters, Volkswagen planuje zapewnić sobie długookresowe dostawy kobaltu, który jest jednym z podstawowych minerałów wykorzystywanych przy produkcji baterii litowo-jonowych.

Niemiecki koncern podjął w tym celu rozmowy z wytwórcami tego metalu. Dostawy rozpoczną się w 2019 r. i potrwają 10 lat. Producenci kobaltu mają przedstawić swoje oferty do końca września a kontrakty zostaną zawarte przed upływem bieżącego roku.

Przedstawiciele Volkswagena nie ujawnili szczegółów dotyczących planowanych dostaw, jednak przyznali, że koncern do 2025 r. będzie potrzebował rocznie baterii litowo-jonowych o łącznej pojemności przekraczającej 150 GWh.

W związku z rozwojem rynku samochodów elektrycznych, światowy popyt na materiały wykorzystywane przy produkcji baterii, m. in. kobalt i lit, gwałtownie wzrośnie.

Głównym producentem kobaltu jest Demokratyczna Republika Konga, która odpowiada za 65% światowych dostaw tego minerału.

Wśród pozostałych największych dostawców należy wymienić Kanadę, Chiny, Rosję, Australię oraz Zambię. W 2017 r. dostawy kobaltu wyniosą ok. 100,000 ton.
W grupie podmiotów gospodarczych, największym producentem kobaltu jest szwajcarski koncern Glencorne (ponad 28,000 ton w 2016 r.).

Ceny kobaltu osiągnęły najwyższy poziom od października 2008 r. (około 30 dolarów za funt). Są trzykrotnie wyższe niż w grudniu 2015 r. (10 dolarów za funt).

Według Agencji Reuters, Volkswagen w 2025 r. będzie potrzebował od 24,000 do 36,000 ton kobaltu rocznie, co przy obecnym poziomie cen oznacza wydatek rzędu 1,6-2,4 miliarda dolarów.

Producenci należący do Grupy Volkswagena do 2025 r. wprowadzą na rynek 80 nowych, zelektryfikowanych modeli.

Łącznie, na projekty związane z elektromobilnością, koncern z Wolfsburga zamierza przeznaczyć 70 miliardów euro. Produkcja pojazdów elektrycznych Volkswagena do 2025 r. ma osiągnąć poziom trzech milionów sztuk rocznie.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL

Najnowsze artykuły