icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Volvo szykuje się do masowej produkcji pojazdów elektrycznych w Chinach

Sukcesem zakończyły się negocjacje dotyczące współpracy pomiędzy koncernem motoryzacyjnym Volvo a chińskim dostawcą usług internetowych Baidu. Współpraca ma doprowadzić do produkcji na chiński rynek elektrycznego autonomicznego pojazdu.

Państwo środka korzysta z doświadczeń

Od 2010 roku koncern Volvo ma chińskiego właściciela, jednak znaczna część produkcji wciąż zlokalizowana jest w Szwecji. Chińska firma Geely kupiła Volvo od Forda i jest żywo zainteresowana wykorzystaniem doświadczeń europejskich koncernów motoryzacyjnych. W tym roku stała się właścicielem siedmiu procent akcji Daimlera.

Platforma i produkcja

Samochód produkowany na rynek Chiński ma powstać na bazie Apollo – platformy dla pojazdów autonomicznych produkowanej przez Baidu. Volvo ma dodać do projektu od siebie doświadczenie w masowej produkcji samochodów.

Największy rynek

Chiny są obecnie największym rynkiem samochodów elektrycznych i wiele wskazuje na to, że w żadnym innym kraju rynek ten w najbliższej dekadzie nie będzie rozwijał się tak szybko. W kolejnych dekadach Chiny zajmą rolę lidera w implementowaniu pojazdów autonomicznych. Firma IHM Markit szacuje, że do 2040 roku w samych Chinach kupionych zostanie ponad 14 milionów autonomicznych pojazdów i będzie to stanowiło połowę światowej sprzedaży.

Źródło: volvocars.com

Sukcesem zakończyły się negocjacje dotyczące współpracy pomiędzy koncernem motoryzacyjnym Volvo a chińskim dostawcą usług internetowych Baidu. Współpraca ma doprowadzić do produkcji na chiński rynek elektrycznego autonomicznego pojazdu.

Państwo środka korzysta z doświadczeń

Od 2010 roku koncern Volvo ma chińskiego właściciela, jednak znaczna część produkcji wciąż zlokalizowana jest w Szwecji. Chińska firma Geely kupiła Volvo od Forda i jest żywo zainteresowana wykorzystaniem doświadczeń europejskich koncernów motoryzacyjnych. W tym roku stała się właścicielem siedmiu procent akcji Daimlera.

Platforma i produkcja

Samochód produkowany na rynek Chiński ma powstać na bazie Apollo – platformy dla pojazdów autonomicznych produkowanej przez Baidu. Volvo ma dodać do projektu od siebie doświadczenie w masowej produkcji samochodów.

Największy rynek

Chiny są obecnie największym rynkiem samochodów elektrycznych i wiele wskazuje na to, że w żadnym innym kraju rynek ten w najbliższej dekadzie nie będzie rozwijał się tak szybko. W kolejnych dekadach Chiny zajmą rolę lidera w implementowaniu pojazdów autonomicznych. Firma IHM Markit szacuje, że do 2040 roku w samych Chinach kupionych zostanie ponad 14 milionów autonomicznych pojazdów i będzie to stanowiło połowę światowej sprzedaży.

Źródło: volvocars.com

Najnowsze artykuły