icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Według badań to napęd elektryczny, a nie wodorowy będzie dominować w transporcie ciężkim

Analiza przeprowadzona przez niemiecki Instytut Fraunhofera wskazuje, że napęd elektryczny będzie dominować również w sektorze samochodów ciężarowych, a ogniwa paliwowe pozostaną napędem niszowym. Potwierdza to wyniki badań firmy Traton.

Jak wynika z badań firmy Traton, w zdecydowanej większości regionów i zastosowań pojazdów użytkowych napęd elektryczny z akumulatorem jest lepszy niż ogniwa paliwowe. Dotyczy to również dużego ruchu dalekobieżnego. Wyniki badania zostały dobrze przyjęte przez firmę. – Jesteśmy zadowoleni z klarowności wyniku analizy, nawet jeśli nas nie zaskakuje. To po raz kolejny potwierdza strategię Grupy Traton polegającą na poleganiu na napędach akumulatorowo-elektrycznych w naszych pojazdach użytkowych. Teraz potrzebujemy wsparcia politycznego, aby szybko osiągnąć ogromne oszczędności emisji CO2 dzięki tej technologii. Dlatego rozwój wysokowydajnej sieci ładowania dla e-ciężarówek musi być realizowany szybko i przy wsparciu państwa – mówi Catharina Modahl-Nilsson, dyrektor techniczna w Traton.

Podobne wnioski wynikają z analizy Instytutu Fraunhofera na ten temat. Według nich w 2030 roku elektryczne ciężarówki będą dominować ze względu na ich przewagę kosztową. – W perspektywie średnioterminowej korzystanie z ciężarówek na ogniwa paliwowe oznacza postawienie na przyszłą dostępność taniego i całkowicie odnawialnego importowanego wodoru – czytamy.

Electrive/Michał Perzyński

 

Analiza przeprowadzona przez niemiecki Instytut Fraunhofera wskazuje, że napęd elektryczny będzie dominować również w sektorze samochodów ciężarowych, a ogniwa paliwowe pozostaną napędem niszowym. Potwierdza to wyniki badań firmy Traton.

Jak wynika z badań firmy Traton, w zdecydowanej większości regionów i zastosowań pojazdów użytkowych napęd elektryczny z akumulatorem jest lepszy niż ogniwa paliwowe. Dotyczy to również dużego ruchu dalekobieżnego. Wyniki badania zostały dobrze przyjęte przez firmę. – Jesteśmy zadowoleni z klarowności wyniku analizy, nawet jeśli nas nie zaskakuje. To po raz kolejny potwierdza strategię Grupy Traton polegającą na poleganiu na napędach akumulatorowo-elektrycznych w naszych pojazdach użytkowych. Teraz potrzebujemy wsparcia politycznego, aby szybko osiągnąć ogromne oszczędności emisji CO2 dzięki tej technologii. Dlatego rozwój wysokowydajnej sieci ładowania dla e-ciężarówek musi być realizowany szybko i przy wsparciu państwa – mówi Catharina Modahl-Nilsson, dyrektor techniczna w Traton.

Podobne wnioski wynikają z analizy Instytutu Fraunhofera na ten temat. Według nich w 2030 roku elektryczne ciężarówki będą dominować ze względu na ich przewagę kosztową. – W perspektywie średnioterminowej korzystanie z ciężarówek na ogniwa paliwowe oznacza postawienie na przyszłą dostępność taniego i całkowicie odnawialnego importowanego wodoru – czytamy.

Electrive/Michał Perzyński

 

Najnowsze artykuły