icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wojna wodoru z elektromobilnością. Wyścig po silnik z Elonem Muskiem w tle

Brytyjska firma JCB oskarża na łamach Financial Times prezesa amerykańskiej Tesli Elona Muska o „mamienie” rządu brytyjskiego perspektywami elektromobilności i odwracanie uwagi od rzeczywistego potencjału wodoru jako narzędzia dekarbonizacji.

Lord Anthony Bamford stojący na czele JCB ostrzega na łamach FT, że napęd wodorowy w transporcie będzie tańszy od elektromobilności. – Osiągnęliśmy coś, co nie udało się dotąd żadnej firmie. Zdołaliśmy z sukcesem doprowadzić do pracy silnika wodorowego przez wiele setek godzin – powiedział.

Bamford jest ważnym fundatorem Partii Konserwatywnej na Wyspach oraz zwolennikiem brexit. Jego zdaniem elektromobilność nie poradzi sobie z napędzaniem ciężkiego sprzętu jak koparki i inne narzędzia tego typu. Testy napędu wodorowego spółki-córki JCB Hydrogen mają zostać przeprowadzone w 2022 roku i pozwolić na wykorzystanie go w ciężarówkach, pociągach, autobusach oraz statkach. Wyzwaniem będzie pozyskanie wodoru, którego póki co jest za mało na rynku.

Financial Times/Wojciech Jakóbik

Brytyjska firma JCB oskarża na łamach Financial Times prezesa amerykańskiej Tesli Elona Muska o „mamienie” rządu brytyjskiego perspektywami elektromobilności i odwracanie uwagi od rzeczywistego potencjału wodoru jako narzędzia dekarbonizacji.

Lord Anthony Bamford stojący na czele JCB ostrzega na łamach FT, że napęd wodorowy w transporcie będzie tańszy od elektromobilności. – Osiągnęliśmy coś, co nie udało się dotąd żadnej firmie. Zdołaliśmy z sukcesem doprowadzić do pracy silnika wodorowego przez wiele setek godzin – powiedział.

Bamford jest ważnym fundatorem Partii Konserwatywnej na Wyspach oraz zwolennikiem brexit. Jego zdaniem elektromobilność nie poradzi sobie z napędzaniem ciężkiego sprzętu jak koparki i inne narzędzia tego typu. Testy napędu wodorowego spółki-córki JCB Hydrogen mają zostać przeprowadzone w 2022 roku i pozwolić na wykorzystanie go w ciężarówkach, pociągach, autobusach oraz statkach. Wyzwaniem będzie pozyskanie wodoru, którego póki co jest za mało na rynku.

Financial Times/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły