icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (8.01-12.01.2024 r.).

1. Perzyński: Era tanich elektryków z Chin może dobiec końca

– Niedobór statków u chińskich armatorów do przewozu samochodów elektrycznych spowodował wzrost cen transportu do rekordowego poziomu i ograniczył przepływ eksportu pojazdów elektrycznych z Chin do Europy. Ceny chińskich elektryków mogą wzrosnąć – pisze Jacek Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

2. Przybyszewski: Kolejne porwanie statku w Zatoce Omańskiej może być zemstą Iranu

– Irański bazoszpiegowiec został wczoraj w nocy najpewniej celowo uszkodzony przez bliżej nieokreślone siły specjalne. Okręt ten wycofuje się z powrotem do Zatoki Perskiej. W odwecie siły irańskie zajęły statek handlowy, który płynął przez Zatokę Omańską. Pozycja Iranu i Hutich osłabła, ale ani jedni ani drudzy nie zamierzają spuścić z tonu – pisze Łukasz Przybyszewski, prezes Abhaseed Foundation Fund.

3. Pogroszewski: Cena hurtowa energii jest niższa od tej mrożonej w Polsce

Instytut Jagielloński podkreśla, że cena hurtowa energii na giełdzie jest znacząco niższa od tej mrożonej w ramach tarczy solidarnościowej. – Polska cechowała się stosunkowo wysoką średnią ceną na rynku hurtowym (112 EUR/MWh). Pomimo tego należy zauważyć, że jest znacząco niższa niż cena maksymalna zaoferowana w ramach tzw. Tarczy Solidarnościowej dla odbiorców końcowych, która wynosiła 694 PLN/MWh – wskazuje Sebastian Pogroszewski w BiznesAlert.pl.

4. Fedorska: Miliardowe ryzyko fabryki baterii do elektryków w Niemczech

– O ile niemieckie media nie podają konkretnej formy wsparcia fabryki Northvolt w Heide, media szwedzkie zwracają uwagę na to, że to wsparcie składa się z czystej dotacji oraz pożyczek – pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.

5. Kuffel: Czarna seria pirackich problemów ropy

– Już od połowy listopada coraz częściej mówiło się o „pirackich problemach” Kanału Sueskiego, jednak ostatnie dwa tygodnie okazały się naprawdę czarnym okresem dla armatorów korzystających z najkrótszej drogi pomiędzy Bliskim Wschodem a Europą – pisze Magdalena Kuffel, współpracownik BiznesAlert.pl.

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (8.01-12.01.2024 r.).

1. Perzyński: Era tanich elektryków z Chin może dobiec końca

– Niedobór statków u chińskich armatorów do przewozu samochodów elektrycznych spowodował wzrost cen transportu do rekordowego poziomu i ograniczył przepływ eksportu pojazdów elektrycznych z Chin do Europy. Ceny chińskich elektryków mogą wzrosnąć – pisze Jacek Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

2. Przybyszewski: Kolejne porwanie statku w Zatoce Omańskiej może być zemstą Iranu

– Irański bazoszpiegowiec został wczoraj w nocy najpewniej celowo uszkodzony przez bliżej nieokreślone siły specjalne. Okręt ten wycofuje się z powrotem do Zatoki Perskiej. W odwecie siły irańskie zajęły statek handlowy, który płynął przez Zatokę Omańską. Pozycja Iranu i Hutich osłabła, ale ani jedni ani drudzy nie zamierzają spuścić z tonu – pisze Łukasz Przybyszewski, prezes Abhaseed Foundation Fund.

3. Pogroszewski: Cena hurtowa energii jest niższa od tej mrożonej w Polsce

Instytut Jagielloński podkreśla, że cena hurtowa energii na giełdzie jest znacząco niższa od tej mrożonej w ramach tarczy solidarnościowej. – Polska cechowała się stosunkowo wysoką średnią ceną na rynku hurtowym (112 EUR/MWh). Pomimo tego należy zauważyć, że jest znacząco niższa niż cena maksymalna zaoferowana w ramach tzw. Tarczy Solidarnościowej dla odbiorców końcowych, która wynosiła 694 PLN/MWh – wskazuje Sebastian Pogroszewski w BiznesAlert.pl.

4. Fedorska: Miliardowe ryzyko fabryki baterii do elektryków w Niemczech

– O ile niemieckie media nie podają konkretnej formy wsparcia fabryki Northvolt w Heide, media szwedzkie zwracają uwagę na to, że to wsparcie składa się z czystej dotacji oraz pożyczek – pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.

5. Kuffel: Czarna seria pirackich problemów ropy

– Już od połowy listopada coraz częściej mówiło się o „pirackich problemach” Kanału Sueskiego, jednak ostatnie dwa tygodnie okazały się naprawdę czarnym okresem dla armatorów korzystających z najkrótszej drogi pomiędzy Bliskim Wschodem a Europą – pisze Magdalena Kuffel, współpracownik BiznesAlert.pl.

Najnowsze artykuły