icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Bosch podejrzany o współudział w „aferze Volkswagena”

(Deutsche Welle)

W skandal z manipulowaniem przez koncern VW pomiarami emisji zanieczyszczeń może być uwikłany koncern Boscha, dostawca części do sześciu modeli pojazdów z dieslowskim silnikiem – podaje powołując się na agencję Reutera Deutsche Welle.

Informacje te nie są jeszcze oficjalnie potwierdzone. Jak na razie podano, że trwa dochodzenie w tej sprawie.

Firma miała też dostarczać koncernowi program, pozwalający na manipulację wynikami, ale ostrzegała, że stosowanie go podczas właściwych testów jest niezgodne z prawem. Gazeta podaje, że „dostarczane Volkswagenowi przez Boscha oprogramowanie miało być stosowane tylko do celów testowych, a nie w warunkach drogowych, pisała kilka miesięcy temu, we wrześniu, „Bild am Sonntag” (BS) powołując się na wewnętrzny dokument koncernu VW”. Volkswagen przyznał się, że zainstalował je w milionie pojazdów.

„Afera wpędziła koncern w głęboki kryzys. Koncern VW będzie musiał prawdopodobnie odkupić część z blisko 500 tys. modeli aut, których dotyczy problem z oprogramowaniem” – pisze DW.

20.11.2015 minął termin na zajęcie stanowiska przez VW w tej sprawie. Jak mówi Mary Nichols z Urzędu ds. Środowiska stanu Kalifornia, grozi mu wycofanie wszystkich aut, które dotyczyło oszustwo z ruchu drogowego.

(Deutsche Welle)

W skandal z manipulowaniem przez koncern VW pomiarami emisji zanieczyszczeń może być uwikłany koncern Boscha, dostawca części do sześciu modeli pojazdów z dieslowskim silnikiem – podaje powołując się na agencję Reutera Deutsche Welle.

Informacje te nie są jeszcze oficjalnie potwierdzone. Jak na razie podano, że trwa dochodzenie w tej sprawie.

Firma miała też dostarczać koncernowi program, pozwalający na manipulację wynikami, ale ostrzegała, że stosowanie go podczas właściwych testów jest niezgodne z prawem. Gazeta podaje, że „dostarczane Volkswagenowi przez Boscha oprogramowanie miało być stosowane tylko do celów testowych, a nie w warunkach drogowych, pisała kilka miesięcy temu, we wrześniu, „Bild am Sonntag” (BS) powołując się na wewnętrzny dokument koncernu VW”. Volkswagen przyznał się, że zainstalował je w milionie pojazdów.

„Afera wpędziła koncern w głęboki kryzys. Koncern VW będzie musiał prawdopodobnie odkupić część z blisko 500 tys. modeli aut, których dotyczy problem z oprogramowaniem” – pisze DW.

20.11.2015 minął termin na zajęcie stanowiska przez VW w tej sprawie. Jak mówi Mary Nichols z Urzędu ds. Środowiska stanu Kalifornia, grozi mu wycofanie wszystkich aut, które dotyczyło oszustwo z ruchu drogowego.

Najnowsze artykuły