icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Cel: odkorkować północ Krakowa

(UM Kraków)

Rozbudowa alei 29 Listopada do granic miasta oraz budowa linii tramwajowych do Górki Narodowej i os. Azory. A także szereg mniejszych zadań o charakterze lokalnym. Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski przedstawił plan poprawy obsługi komunikacyjnej w północnej części miasta. Najważniejsze zadanie to budowa linii tramwajowej od Krowodrzy Górka do Górki Narodowej.

– Koncepcja tego projektu uległa zmianom względem pierwotnych założeń. Zrezygnowaliśmy z części elementu drogowego, za to inwestycja zakłada też wydłużenie linii tramwajowej do os. Azory – zaznaczył Jacek Majchrowski.

Nie ma więc mowy o tzw. Trasie Wolbromskiej w jej pierwotnej koncepcji. Z Trasy Wolbromskiej, która miała być czteropasmową arterią aż do ul. Bratysławskiej pozostał jedynie krótki odcinek od Pachońskiego do Opolskiej. Tam, na poziomie „0” powstanie rondo turbinowe, natomiast ruch na kierunku wschód – zachód będzie przebiegał tunelem. Cała inwestycja ma zostać sfinansowane z dotacji unijnej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Zgodnie z planem, realizacja zadania ma się zakończyć w 2018 r. Drugie z dużych zadań w północnej części Krakowa to rozbudowa alei 29 Listopada na odc. od ul. Opolskiej do granicy miasta.

(UM Kraków)

Rozbudowa alei 29 Listopada do granic miasta oraz budowa linii tramwajowych do Górki Narodowej i os. Azory. A także szereg mniejszych zadań o charakterze lokalnym. Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski przedstawił plan poprawy obsługi komunikacyjnej w północnej części miasta. Najważniejsze zadanie to budowa linii tramwajowej od Krowodrzy Górka do Górki Narodowej.

– Koncepcja tego projektu uległa zmianom względem pierwotnych założeń. Zrezygnowaliśmy z części elementu drogowego, za to inwestycja zakłada też wydłużenie linii tramwajowej do os. Azory – zaznaczył Jacek Majchrowski.

Nie ma więc mowy o tzw. Trasie Wolbromskiej w jej pierwotnej koncepcji. Z Trasy Wolbromskiej, która miała być czteropasmową arterią aż do ul. Bratysławskiej pozostał jedynie krótki odcinek od Pachońskiego do Opolskiej. Tam, na poziomie „0” powstanie rondo turbinowe, natomiast ruch na kierunku wschód – zachód będzie przebiegał tunelem. Cała inwestycja ma zostać sfinansowane z dotacji unijnej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Zgodnie z planem, realizacja zadania ma się zakończyć w 2018 r. Drugie z dużych zadań w północnej części Krakowa to rozbudowa alei 29 Listopada na odc. od ul. Opolskiej do granicy miasta.

Najnowsze artykuły