icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Duńczycy idą na rękę Gazpromowi. Jednostki kotwiczone ze zgodą na budowę Nord Stream 2

Duńska Agencja Energii wyraziła zgodę, aby jednostki wykorzystujące kotwicę do stabilizacji zrealizowały konstrukcję Nord Stream 2 w duńskiej strefie budowy.

Piątego czerwca Gazprom wystosował wniosek do DEA o pozwolenie na wykorzystanie statków wyposażonych w kotwice. Do tej pory, zgodnie z duńską zgodą środowiskową wydaną pod koniec października 2019 roku, Gazprom był zobligowany do stosowania statków układających rury, które posiadają system Dynamicznego Pozycjonowania.

Po zejściu z budowy statków Allseas (które miały takowy system) Gazprom znalazł się w trudnym położeniu, ponieważ sam posiada tylko jeden statek spełniający wymogi Duńczyków. Drugą jednostką, która mógłby budować gazociąg jest barka Fortuna. Ten statek cumuje w porcie Mukran od końca września. Nie posiada ona jednak systemu dynamicznego pozycjonowania, a wyposażona jest w 12 kotwic stabilizujących jej prace podczas układania rur na dnie.

Zgodnie z komunikatem DEA, planowane prace ukończenia Nord Stream 2 nie będą przebiegać w miejscu, w którym istnieje zagrożenie poderwania zatopionej broni chemicznej.

O potencjalnym wykorzystaniu barki Fortuna BiznesAlert.pl pisał w styczniu 2020 roku.

Duńska Agencja Energii/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Czy flota Gazpromu płynie na odsiecz Nord Stream 2? (FELIETON)

Duńska Agencja Energii wyraziła zgodę, aby jednostki wykorzystujące kotwicę do stabilizacji zrealizowały konstrukcję Nord Stream 2 w duńskiej strefie budowy.

Piątego czerwca Gazprom wystosował wniosek do DEA o pozwolenie na wykorzystanie statków wyposażonych w kotwice. Do tej pory, zgodnie z duńską zgodą środowiskową wydaną pod koniec października 2019 roku, Gazprom był zobligowany do stosowania statków układających rury, które posiadają system Dynamicznego Pozycjonowania.

Po zejściu z budowy statków Allseas (które miały takowy system) Gazprom znalazł się w trudnym położeniu, ponieważ sam posiada tylko jeden statek spełniający wymogi Duńczyków. Drugą jednostką, która mógłby budować gazociąg jest barka Fortuna. Ten statek cumuje w porcie Mukran od końca września. Nie posiada ona jednak systemu dynamicznego pozycjonowania, a wyposażona jest w 12 kotwic stabilizujących jej prace podczas układania rur na dnie.

Zgodnie z komunikatem DEA, planowane prace ukończenia Nord Stream 2 nie będą przebiegać w miejscu, w którym istnieje zagrożenie poderwania zatopionej broni chemicznej.

O potencjalnym wykorzystaniu barki Fortuna BiznesAlert.pl pisał w styczniu 2020 roku.

Duńska Agencja Energii/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Czy flota Gazpromu płynie na odsiecz Nord Stream 2? (FELIETON)

Najnowsze artykuły