icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Facebook będzie walczył z kłamstwami o zmianach klimatu w sieci

Facebook uruchomił centrum informacji o klimacie, aby promować wiarygodne źródła informacji na temat zmian klimatu w związku z krytyką, że portal ten przyczynia się do rozpowszechniania kłamstw na ten temat. Facebook podał, że projekt jest wzorowany na jego Centrum informacyjnym COVID-19 i uruchomił podobną funkcję w zeszłym miesiącu podczas głosowania w ramach przygotowań do wyborów prezydenckich w USA w listopadzie.

Walka z kłamstwami o zmianach klimatu

Narzędzie zostanie wdrożone najpierw w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a docelowo także w innych krajach. – Centrum informacji o klimacie to dedykowana przestrzeń na Facebooku, zawierająca rzeczowe zasoby wiodących światowych organizacji zajmujących się globalnym ociepleniem oraz działania, które ludzie mogą podjąć w codziennym życiu, aby walczyć ze zmianami klimatu – podaje firma. Zapowiedziała również, że w centrum będą również dostępne artykuły z rzetelnych źródeł na temat zmian klimatu.

Facebook spotkał się z zarzutami, że zezwala na fałszywe twierdzenia dotyczące zmian klimatu poprzez politykę wyłączającą artykuły opinii z zewnętrznego systemu weryfikacji faktów. Krytycy twierdzą, że portal stworzony przez Marka Zuckerberga priorytetowo traktuje dezinformację, która stanowi bezpośrednie zagrożenie, jak kłamstwa na temat pandemii koronawirusa lub mowa nienawiści, która może podżegać do przemocy.

Szef globalnej polityki Facebooka, Nick Clegg, powiedział, że firma będzie nadal wykluczać fałszywe twierdzenia dotyczące zmian klimatycznych publikowane przez polityków, chociaż często należą one do najpopularniejszych treści na platformie. – Żadna firma zajmująca się mediami społecznościowymi nigdy nie próbowała tego zrobić z tego prostego powodu, że przemówienia polityczne zawsze charakteryzują się przesadą, wybiórczym zastosowaniem statystyk i przesadnymi twierdzeniami o zaletach jednego kandydata i wadami innych – powiedział dziennikarzom Clegg.

Facebook nie zmierzył skuteczności swojego centrum informacyjnego koronawirusa w przeciwdziałaniu kłamstwom o pandemii, chociaż z narzędzia tego skorzystało 600 milionów osób, co uważane jest za sukces. Facebook potwierdził również, że jego globalna działalność osiągnie neutralność klimatyczną i będzie w stu procentach zasilana przez energię odnawialną już w tym roku.

Reuters/Michał Perzyński

Perzyński: Nie degrowth, a pieniądz może uratować klimat

Facebook uruchomił centrum informacji o klimacie, aby promować wiarygodne źródła informacji na temat zmian klimatu w związku z krytyką, że portal ten przyczynia się do rozpowszechniania kłamstw na ten temat. Facebook podał, że projekt jest wzorowany na jego Centrum informacyjnym COVID-19 i uruchomił podobną funkcję w zeszłym miesiącu podczas głosowania w ramach przygotowań do wyborów prezydenckich w USA w listopadzie.

Walka z kłamstwami o zmianach klimatu

Narzędzie zostanie wdrożone najpierw w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a docelowo także w innych krajach. – Centrum informacji o klimacie to dedykowana przestrzeń na Facebooku, zawierająca rzeczowe zasoby wiodących światowych organizacji zajmujących się globalnym ociepleniem oraz działania, które ludzie mogą podjąć w codziennym życiu, aby walczyć ze zmianami klimatu – podaje firma. Zapowiedziała również, że w centrum będą również dostępne artykuły z rzetelnych źródeł na temat zmian klimatu.

Facebook spotkał się z zarzutami, że zezwala na fałszywe twierdzenia dotyczące zmian klimatu poprzez politykę wyłączającą artykuły opinii z zewnętrznego systemu weryfikacji faktów. Krytycy twierdzą, że portal stworzony przez Marka Zuckerberga priorytetowo traktuje dezinformację, która stanowi bezpośrednie zagrożenie, jak kłamstwa na temat pandemii koronawirusa lub mowa nienawiści, która może podżegać do przemocy.

Szef globalnej polityki Facebooka, Nick Clegg, powiedział, że firma będzie nadal wykluczać fałszywe twierdzenia dotyczące zmian klimatycznych publikowane przez polityków, chociaż często należą one do najpopularniejszych treści na platformie. – Żadna firma zajmująca się mediami społecznościowymi nigdy nie próbowała tego zrobić z tego prostego powodu, że przemówienia polityczne zawsze charakteryzują się przesadą, wybiórczym zastosowaniem statystyk i przesadnymi twierdzeniami o zaletach jednego kandydata i wadami innych – powiedział dziennikarzom Clegg.

Facebook nie zmierzył skuteczności swojego centrum informacyjnego koronawirusa w przeciwdziałaniu kłamstwom o pandemii, chociaż z narzędzia tego skorzystało 600 milionów osób, co uważane jest za sukces. Facebook potwierdził również, że jego globalna działalność osiągnie neutralność klimatyczną i będzie w stu procentach zasilana przez energię odnawialną już w tym roku.

Reuters/Michał Perzyński

Perzyński: Nie degrowth, a pieniądz może uratować klimat

Najnowsze artykuły