icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

GW: Niemcy i Szwedzi pracują nad elektrycznymi ciężarówkami

Jak poinformował serwis „Wyborcza.biz”, Siemens i Scania prowadzą badania nad ciężarówkami zasilanymi energią elektryczną. Intensywne badania w tym zakresie prowadzone są na terenie byłej radzieckiej bazy lotniczej w Groß-Dölln w Niemczech. Znajduje się na niej farma fotowoltaiczna i testowy dwukilometrowy odcinek autostrady wyposażony w trakcję elektryczną. Projekt współfinansowany jest przez niemieckie federalne ministerstwo środowiska – czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Jak podaje serwis, podobne badania Siemens i Scania prowadzą w Szwecji, gdzie w czerwcu na autostradzie E16 na północ od Sztokholmu otwarto dwukilometrowy odcinek, również wyposażony w trakcję elektryczną. Prowadzone na nim próby mają potrwać dwa lata.
Natomiast z Volvo Siemens uruchomi odcinek autostrady wyposażonej w trakcję w Kalifornii, na drodze pomiędzy Long Beach a Los Angeles.

Z obliczeń Siemensa wynika, że zasilany energią elektryczną niemiecki ciągnik siodłowy wraz z naczepą o łącznej wadze 40 ton po przejechaniu 100 tys. km zaoszczędziłby 20 tys. euro. W przypadku szwedzkiego ciągnika z naczepą o łącznej wadzie 60 ton po przejechaniu 200 tys. km oszczędność wynosiłaby 75 tys. euro – czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Wyborcza.biz/CIRE.pl

Jak poinformował serwis „Wyborcza.biz”, Siemens i Scania prowadzą badania nad ciężarówkami zasilanymi energią elektryczną. Intensywne badania w tym zakresie prowadzone są na terenie byłej radzieckiej bazy lotniczej w Groß-Dölln w Niemczech. Znajduje się na niej farma fotowoltaiczna i testowy dwukilometrowy odcinek autostrady wyposażony w trakcję elektryczną. Projekt współfinansowany jest przez niemieckie federalne ministerstwo środowiska – czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Jak podaje serwis, podobne badania Siemens i Scania prowadzą w Szwecji, gdzie w czerwcu na autostradzie E16 na północ od Sztokholmu otwarto dwukilometrowy odcinek, również wyposażony w trakcję elektryczną. Prowadzone na nim próby mają potrwać dwa lata.
Natomiast z Volvo Siemens uruchomi odcinek autostrady wyposażonej w trakcję w Kalifornii, na drodze pomiędzy Long Beach a Los Angeles.

Z obliczeń Siemensa wynika, że zasilany energią elektryczną niemiecki ciągnik siodłowy wraz z naczepą o łącznej wadze 40 ton po przejechaniu 100 tys. km zaoszczędziłby 20 tys. euro. W przypadku szwedzkiego ciągnika z naczepą o łącznej wadzie 60 ton po przejechaniu 200 tys. km oszczędność wynosiłaby 75 tys. euro – czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Wyborcza.biz/CIRE.pl

Najnowsze artykuły