Mimo wysokich dotacji, które zostały zagwarantowane firmie Northvolt przez państwo niemieckie, nadal nie ma ostatecznej decyzji ze strony producenta odnośnie lokalizacji inwestycji w miejscowości Heide. Sprawa dotyczy budowy fabryki baterii do samochodów elektrycznych, gdzie pracę znajdzie tysiące pracowników.
Redakcja BiznesAlert.pl skierowała zapytanie do tego producenta baterii do samochodów elektrycznych z siedzibą w Szwecji, ale od tygodni nie ma odpowiedzi. Publiczna stacja telewizyjno-radiowa Norddeutscher Rundfunk (NDR) uważa jednak, że Northvolt czeka teraz jedynie na Komisję Europejską, która musi jeszcze rozstrzygnąć czy się zgadza na milionowe dotacje niemieckiego rządu na poziomie federalnym i landowym. NDR sugeruje, że jest to czysta formalność i nie należy się obawiać, iż Bruksela nie zgodzi się na wsparcie z ramienia niemieckiego budżetu państwa.
Założycielami Northvolt są Peter Carlsson i Paolo Cerruti. Obaj pracowali wcześniej dla Tesli. Vargas posiada osiem procent udziałów w Northvolt. Podobną ilość udziałów należy do otoczenia Carlssona. Grupa Volkswagen jest największym udziałowcem z ponad 21-procentowym portfolio w Northvolt.
NDR / Aleksandra Fedorska
Spada sprzedaż niemieckich elektryków. To może być początek kryzysu