icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN buduje nowy rurociąg pod dnem Wisły, który zastąpi rozwiązanie tymczasowe

W Płocku rozpoczęły się prace przy budowie odcinka rurociągu paliwowego, który będzie przebiegał głęboko pod dnem rzeki Wisły. Planowany odcinek zastąpi tzw. rurociąg rezerwowy, który w 2018 roku z powodu uszkodzenia został wyłączony z eksploatacji.

Instalacja przyjazna środowisku

PERN informuje, że instalacja zostanie wykonana przy wykorzystaniu technologii bezwykopowej HDD, polegającej na wykonywaniu poziomych przewiertów sterowanych. – To rozwiązanie nie ingeruje w środowisko naturalne oraz nie narusza brzegów rzek czy wałów przeciwpowodziowych – tłumaczy operator.

Spółka wyjaśnia, że przewiert tego typu stosuje się do przekroczeń większych rzek, kanałów, wałów przeciwpowodziowych, czy terenów chronionych.

Jednym z elementów prac związanych z budową nowego odcinka jest wykonanie „umartwienia” wyłączonej z eksploatacji nitki rezerwowej. – Na potrzeby przeprowadzenia powyższych prac niezbędne jest ustawienie specjalnych zapór oraz asysta zakładowej straży pożarnej spółki, co jest procedurą standardową, służącą zabezpieczaniu tego typu robót – wyjaśnia ten skomplikowany proces PERN.

PERN/Bartłomiej Sawicki

Australijczycy uprzedzili Łukoil w zakupie złóż senegalskich

 

W Płocku rozpoczęły się prace przy budowie odcinka rurociągu paliwowego, który będzie przebiegał głęboko pod dnem rzeki Wisły. Planowany odcinek zastąpi tzw. rurociąg rezerwowy, który w 2018 roku z powodu uszkodzenia został wyłączony z eksploatacji.

Instalacja przyjazna środowisku

PERN informuje, że instalacja zostanie wykonana przy wykorzystaniu technologii bezwykopowej HDD, polegającej na wykonywaniu poziomych przewiertów sterowanych. – To rozwiązanie nie ingeruje w środowisko naturalne oraz nie narusza brzegów rzek czy wałów przeciwpowodziowych – tłumaczy operator.

Spółka wyjaśnia, że przewiert tego typu stosuje się do przekroczeń większych rzek, kanałów, wałów przeciwpowodziowych, czy terenów chronionych.

Jednym z elementów prac związanych z budową nowego odcinka jest wykonanie „umartwienia” wyłączonej z eksploatacji nitki rezerwowej. – Na potrzeby przeprowadzenia powyższych prac niezbędne jest ustawienie specjalnych zapór oraz asysta zakładowej straży pożarnej spółki, co jest procedurą standardową, służącą zabezpieczaniu tego typu robót – wyjaśnia ten skomplikowany proces PERN.

PERN/Bartłomiej Sawicki

Australijczycy uprzedzili Łukoil w zakupie złóż senegalskich

 

Najnowsze artykuły