icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosyjski rząd dorzuci się do budowy terminalu LNG Gazpromu

Projekt budowy terminala LNG w porcie Ust-Łudze będzie niemożliwy do zrealizowania bez wsparcia państwa – stwierdził rosyjski premier Dmitrij Miedwiediew. Bank VEB zapowiedział, że zainwestuje w realizację projektu 111 mld rubli (1,68 mld dolarów).

W ubiegłym tygodniu Wiedomosti informowały o liście prezesa Gazpromu Aleksieja Millera do premiera Miedwiediewa, w którym prosi rząd rosyjski o wsparcie budowy terminalu Baltic LNG i polecenie bankowi VEB rozważenia udziału w jego finansowaniu.

Na początku kwietnia Shell ogłosił rezygnację z udziału w Baltic LNG. Oficjalnie koncern tłumaczył się zmianą koncepcji przez Gazprom. Pierwotnie terminal miał mieć przepustowość 10 mln ton LNG rocznie z możliwością rozbudowy do 13 mln ton. Inwestycja notuje jednak opóźnienia. Obiekt ma zostać uruchomiony w latach 2022-2023 (pierwotnie miał zostać oddany do użytku między grudniem 2021 a początkiem 2022 roku – przyp. red.).

W marcu Gazprom postanowił jednak zmienić koncepcję realizacji terminalu, integrując go z zakładem przetwórstwa gazu. Wówczas rosyjski monopolista wskazał Rusgazdobycza jako partnera, którego udziałowcem jest Państwowa Spółka Gazowa. Operatorem projektu ma natomiast zostać spółka joint venture Ruschimałjans. Shell został już jednak pominięty w tych planach.

Reuters/Piotr Stępiński

Mikulska: Im więcej LNG na rynku, tym lepiej dla niego. Rosja dopłaca do eksportu Novateku

Projekt budowy terminala LNG w porcie Ust-Łudze będzie niemożliwy do zrealizowania bez wsparcia państwa – stwierdził rosyjski premier Dmitrij Miedwiediew. Bank VEB zapowiedział, że zainwestuje w realizację projektu 111 mld rubli (1,68 mld dolarów).

W ubiegłym tygodniu Wiedomosti informowały o liście prezesa Gazpromu Aleksieja Millera do premiera Miedwiediewa, w którym prosi rząd rosyjski o wsparcie budowy terminalu Baltic LNG i polecenie bankowi VEB rozważenia udziału w jego finansowaniu.

Na początku kwietnia Shell ogłosił rezygnację z udziału w Baltic LNG. Oficjalnie koncern tłumaczył się zmianą koncepcji przez Gazprom. Pierwotnie terminal miał mieć przepustowość 10 mln ton LNG rocznie z możliwością rozbudowy do 13 mln ton. Inwestycja notuje jednak opóźnienia. Obiekt ma zostać uruchomiony w latach 2022-2023 (pierwotnie miał zostać oddany do użytku między grudniem 2021 a początkiem 2022 roku – przyp. red.).

W marcu Gazprom postanowił jednak zmienić koncepcję realizacji terminalu, integrując go z zakładem przetwórstwa gazu. Wówczas rosyjski monopolista wskazał Rusgazdobycza jako partnera, którego udziałowcem jest Państwowa Spółka Gazowa. Operatorem projektu ma natomiast zostać spółka joint venture Ruschimałjans. Shell został już jednak pominięty w tych planach.

Reuters/Piotr Stępiński

Mikulska: Im więcej LNG na rynku, tym lepiej dla niego. Rosja dopłaca do eksportu Novateku

Najnowsze artykuły