EnergetykaEnergia elektryczna

Rzędowska: Czy niemieckie regulacje wprowadzą kraj w zeroemisyjną erę?

KOMENTARZ

Agata Rzędowska

Redaktor BiznesAlert.pl

Niedługo w Niemczech samochody spalinowe mogą odejść zupełnie do lamusa. Nowe proponowane regulacje wprowadzą stanowcze ograniczenia dla samochodów spalinowych. Jak donosi Der Spiegel: „tylko zeroemisyjne pojazdy pasażerskie będą akceptowane”. Chodzi o regulację, według której, do 2030 roku samochody konwencjonalne znikną z niemieckich ulic.

Niemcy, biorąc pod uwagę, że około 15% globalnej emisji zanieczyszczeń, spowodowane jest właśnie silnikami spalinowymi, postanowili wyeliminować całkowicie je ze swoich ulic. Mają też na względzie coraz droższe i trudniejsze wydobycie paliw kopalnych. Ustawodawcy na drodze do zeroemisyjności mogą natrafić jednak na bariery prawne, technologiczne czy też kulturowe. Zanim regulacje wejdą w życie muszą być zatwierdzone przez Bundestag. Na razie inicjatywa wyszła z Bundesratu.

Jako, że Niemcy są najbardziej wpływowym członkiem Unii Europejskiej, można się spodziewać, że to właśnie u nich nastąpi pierwsza zmiana usankcjonowana prawnie. Będzie to, niewątpliwie, dźwignia do zmian w całej UE. Cały proces może okazać się niełatwy do przeprowadzenia. Samochody są, przecież, powszechnie obecne w całym kraju. Wszystko jest zorganizowane w taki sposób, żeby użytkownikom samochodów spalinowych było wygodnie. Należy pamiętać, że Niemcy to kolebka takich firm motoryzacyjnych jak: Porsche, Volkswagen, Audi, BMW i Mercedes.

Zdecydowanie wieje wiatr zmian. Większość z niemieckich producentów samochodów ma już w swojej ofercie samochody EV. BMW, które traci pozycję lidera w segmencie aut luksusowych, ma nowego konkurenta, którym jest Tesla. Tesla, która intensywnie pracuje nad ofertą samochodów autonomicznych zeroemisyjnych. Volkswagen ma w 2020 roku wprowadzić na rynek nowy w pełni elektryczny hatchback. Model I.D (Intelligent Drive) Volkswagena ma być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie samochodami w pełni elektrycznymi. Sprzedaż samochodów EV wszędzie na świecie rośnie. Nie bez znaczenia jest wparcie jakie dają programy prowadzone przez rządy różnych państw.

Jak w zeszłym roku przewidywał Christian Science Monitor: „największymi graczami na rynku samochodów elektrycznych mogą być firmy chińskie”. Trzeba przyznać, że ogromny wewnętrzny rynek jakim są Chiny i bogacenie się ich mieszkańców mają ogromne znaczenie. Chiny mają w zwiększeniu sprzedaży samochodów zeroemisyjnych na własnym rynku jeszcze jeden interes. Jest nim zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Jakość powietrza w Chinach skłania władze do tego, żeby długofalowo przygotować się do zwiększenia ilości samochodów EV na chińskich drogach.

Po prostu nadchodzi era zeroemisyjności.


Powiązane artykuły

Arctic LNG 2. Fot. Novatek.

Rosja zwiększa produkcję gazu na Arktyce. Rozwozi go flota cieni

Moskwa zintensyfikowała produkcję gazu w projekcie Arctic LNG 2. Odbierają go statki floty cienia i rosyjskie lodołamacze. Rosyjski projekt Arctic...
Donald Trump, Fot.: PAP / EPA / Will Oliver

Dozorca energetyki trafia na dywanik Trumpa przez paliwa kopalne

Biały Dom oraz rządzący w Kongresie Republikanie planują szereg działań wobec Międzynarodowej Agencji Energetycznej, grożąc wstrzymaniem jej finansowania, żądając zmian...
Szwedzki deweloper OX2 OZE został oficjalnie niezależnym producentem energii w Polsce, foto: ox2.com

Zielony prąd od Szwedów płynie już w polskiej sieci

Szwedzki deweloper OZE został oficjalnie niezależnym producentem energii w Polsce. Jego prąd popłynie do polskich domów z farmy fotowoltaicznej, zajmującej...

Udostępnij:

Facebook X X X