AlertEnergetykaGaz.

Spółka Nord Stream 2 AG nie ma planu B dokończenia budowy

Barka Fortuna

Barka Fortuna. Fot. Vasily Matveev/MarineTraffic

Operator Nord Stream 2 AG poinformował, że nie ma w planach wykorzystania barek Fortuny i Defender do samodzielnej budowy bałtyckiego gazociągu.

Oczekiwanie na wnioski

Duńska Agencja Energii poinformowała, że nie otrzymała wniosków o wprowadzenie zmian w decyzji środowiskowej z końca października 2019 roku, jednak jest gotowa je rozważyć, jeżeli talowe zostaną zgłoszone.

Informację o planie wykorzystania barek kotwicznych Fortuna i Defender oraz kotwiarek Smit Kamara i Mustang przekazała wcześniej agencja Ria Novosti. Według jej źródeł, Nord Stream 2 AG złożył wniosek do Duńskiej Agencji Energii o zmianę warunków pozwolenia na budowę, które zawierają konieczność wykorzystania statków posiadających system dynamicznego pozycjonowania, którego nie posiada zarówno barka Fortuna jak i Defender.

Jedynym rosyjskim statkiem zdolnym do kontynuacji budowy Nord Stream 2, zgodnie z obecnymi wymaganiami DAE, jest Akademik Czerskij, który wyruszył w rejs z portu Nachodka na Dalekim Wschodzi do portu Singapur gdzie ma dopłynąć 22 lutego – zgodnie z informacjami podanymi w systemie AIS.

10 lutego 2020 roku, Gazprom poprzez zunifikowany system zamówień publicznych poinformował, że wyłonił zwycięzcę prac modernizacyjnych i przygotowawczych, które mają zostać zrealizowane na Akademiku Czerskim w związku z jego planowanym udziałem w realizacji projektu Sachalin-3. Całość prac została wyceniona na 830 mln rubli (13 mln dolarów). Nie została podana informacja o tym, która firma jest zwycięzcą przetargu ani kiedy zostaną zrealizowane prace.

W grudniu 2019 roku minister Aleksander Nowak poinformował, że Rosja samodzielnie dokończy prace przy Nord Stream 2, wykorzystując do tego jednostkę Akademik Czerskij.

RBK/RIA Novosti/Zakupki.ru/Mariusz Marszałkowski

 

Tandemy mają uratować Nord Stream 2 przed dalszym opóźnieniem

 


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X