? TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia | #37

28 września 2019, 07:30 Alert

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (23-27.09.2019).

1. Jakóbik: Nord Stream 2 na wodór zamiast LNG? Czas na polską strategię wodorową

Czy Niemcy na pewno zbudują terminale LNG, skoro szukają recepty na długowieczność Nord Stream 2 poprzez uczynienie z niego narzędzia polityki klimatycznej Unii Europejskiej? Jak powinna reagować Polska? – zastanawia się Wojciech Jakóbik, redaktor naczelny BiznesAlert.pl.

2. Baca-Pogorzelska: Wysyp węglowych pseudoekspertów (FELIETON)

Nie chcę już pisać o niewiedzy polityków na temat węgla. W mediach jednak, nie tylko społecznościowych, poraża mnie poziom dyskusji na temat „czarnego złota” – pisze Karolina Baca-Pogorzelska, dziennikarka „Dziennika Gazety Prawnej”.

3. Hereźniak: Rynek zwolni, ale nie inwestycje JSW (ROZMOWA)

Jastrzębska Spółka Węglowa zamierza zaktualizować strategię rozwoju aby dostosować ją do sytuacji rynkowej. Prezes JSW Włodzimierz Hereźniak przekonuje w rozmowie z BiznesAlert.pl, że jego spółka chce ciąć wydatki, ale nie zamierza spowalniać inwestycji w nowe pokłady węgla. Zapewnia, że JSW nadal rozmawia o przejęciu aktywów Prairie Mining i nie zamierza inwestować w Tauron Wydobycie, Elektrownię Ostrołęka C ani ElectroMobility Poland

4. Jakóbik: Wykuwanie układu Polska-Ukraina-USA o LNG i kuszenie Gazpromu

Polska i Ukraina prowadzą działania zmierzające do rozwoju dostaw LNG z USA pomimo sporu z Gazpromem, w którym ten zaczął proponować kuszące, ale zwodnicze oferty – pisze Wojciech Jakóbik, redaktor naczelny BiznesAlert.pl.

5. Korolec: Źle używane samochody elektryczne będą zmorą miast

Do 2050 roku samochody autonomiczne mogą zwiększyć ruch w europejskich miastach o 50 procent – do 150 procent. Jest to jeden z wniosków najnowszego raportu organizacji Transport & Environment (T&E). Kolejnym negatywnym skutkiem nieuregulowanego rozwoju samochodów autonomicznych może być 40. procentowy wzrost emisji CO2 z samochodów osobowych do 2050 roku, co zniweczyłoby cele redukcji emisji CO2 do 2050 roku.